Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
502023532018SHORT STAPLE FIBER SPINNINGCompulsory354
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
 Kısa ştapelli lif eğirme sistemi (pamuk iplikçiliği) hakkında genel bilgi vermek,  Açma, temizleme ve harmanlama/karışım, taraklama ve çekim teorileri hakkında bilgi vermek,  İplik üretim hattında bulunan, harman-hallaç, tarak, cer, penye hazırlık, penye ve ring iplik makinelerinin çalışma prensipleri açıklamak, ,  Öğrencilerin penye ve karde ipliklerinin teorik olarak tasarımını yapabilmesi ve pratikte uygulayabilmeleri.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1
2
3
4
5
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Pamuğun toplanması ve çırçırlanması hakkında genel hatırlatıcı bilgiler, pamuk lif özellikleri ve tanımlanmaları, kadre ve penye makine parkı, harman hazırlama esasları, açma ve temizleme esasları. Harman hallaç makine parkında bulunan makineler, çalışma esasları ve ayarları, tesisatta malzeme nakli. Açma-temizleme ve harmanlama makineleri ve hesapları. Taraklama teorisi, tarak makinelerinin tanıtımı. Garnitürler, hesapları, bakımları. Çekim teorisi ve cer makineleri. Tarak ve cerlerde regüle sistemleri. Pamuğun penye makineleri için hazırlanması, penye makinesinde taranması, fitil makinelerinde fitil yapımı, ring iplik makinelerinde iplik eğirme, kompakt iplik eğirme, özlü ipliklerin üretimi, çift katlı (siro) ipliklerin üretimi, yapay liflerinve karışımların fitil ve ring iplik makinelerinde işlem görmesi, ipliğin kullanım alanına göre tasarlanması ve üretiminin planlanması. Kısa lif ipliklerinin kalite değerlendirilmesi.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Recommended or Required Reading
 Gemici B., “Pamuk İplikçiliği Ders Kitabı”, Bornova/ İzmir, (1999)  Klein W., “The Technology of Short -staple Spinning”, The Textile Institute, (1987)  Klein W., “A Practical Guide to Opening and Carding”, The Textile Institute, (1987)  Klein W., “A Practical Guide to Combing and Drawing”, The Textile Institute, (1987)  Klein W., “A Practical Guide to Ring Spinning”, The Textile Institute, (1987)  Klein W., “New Spinning Systems”, The Textile Institute, (1987)
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities50
End Of Term (or Year) Learning Activities50
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination12020
Final Examination12525
Attending Lectures13339
Practice13226
TOTAL WORKLOAD (hours)110
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
LO1 4  4  34  23
LO2 4  4  34  23
LO3 4  4  34  23
LO4 4  4  34  23
LO5 5  5  34  23
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr