Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT152MATEMATİK IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı integral, integralin kullanım alanları ve seriler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vererek öğrencilere ileride kullanacakları bilgilere temel oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Ahmet HAMAL
Öğrenme Çıktıları
1Belirli integral kavramının temel çıkış prensibi öğretilerek, öğrencinin soyut kavramlarla gerçek dünyadaki kavramlar arasında ilişki kurabilmesi
2Belirli ve belirsiz integral arasındaki farklılıklarla neden sonuç ilişkisini anlayabilme
3 İntegrali istatistik alanındaki problemlere uygulayabilme.
4İstatistik alanındaki problemlere rasyonel bir düşünce yeteneği kazanabilme
5
6
7
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Belirsiz İntegral kavramı ve İlkel bulma yöntemleri • Belirsiz integral alma yöntemleri • Riemann İntegral ve özellikleri • İntegrallerde Ortalama Değer Teoremleri • Belirli İntegral uygulamaları: Alan, Hacim, Yay Uzunluğu, Dönel yüzeyin Alanı • İmproper İntegraller
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
0Belirsiz integral kavramı ve ilkel bulma yöntemleriDers hakkında kısa bilgilendirme
1Değişken değişimi, Kısmi integrasyon yöntemiRehberli problem çözümü.
2 Rasyonel fonksiyonların integralleriRehberli problem çözümü.
3 Trigonometrik fonksiyonların integralleriRehberli problem çözümü.
4İrrasyonel fonksiyonların integrali, Binom integralleriRehberli problem çözümü.
5Parçalanış, alt ve üst toplamlarıRehberli problem çözümü.
6Riemann İntegral ve özellikleriRehberli problem çözümü.
7Ara Sınav
8İntegral teoremleriRehberli problem çözümü.
9Belirli İntegralde AlanRehberli problem çözümü.
10 Belirli integralde hacimRehberli problem çözümü.
11Belirli İntegralde yay uzunluğuRehberli problem çözümü.
12Belirli integralde dönel yüzeyin alanıRehberli problem çözümü.
13 Improper integrallerRehberli problem çözümü.
14İmproper integraller için yakınsaklık testleriRehberli problem çözümü.
15Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Thomas,G.B., Weir, M.D., Has, J., Giordana, F. R. ‘ Thomas Calculus 1’ (2010).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16464
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13838
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)136
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1         3       4      
ÖÇ2 5       4       4      
ÖÇ3 44              5      
ÖÇ4                        
ÖÇ5                        
ÖÇ6                        
ÖÇ7                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr