Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İST208İSTATİSTİKSEL UYGULAMALAR İLE ALGORİTMA TASARIMIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye algoritma geliştirme tekniklerini öğretmek ve istatistiksel deney ve problemler için algoritma tasarlamada edinilen bilgiyi kullanabilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Grv. Dr. Aslı KILIÇ
Öğrenme Çıktıları
1Problem çözümünde analitik ve algoritmik düşünce yapısı oluşturabilme
2Akış şemaları ve pseudocode ile algoritma oluşturmayı öğrenme
3Farklı problem çözümleri için etkin algoritma tasarlayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Algoritma tasarımı ile ilgili temel kavram ve yapılar, akış şemaları ile ilgili bilgiler, akış şemalarında şartlı deyimler, döngüler, SPARKS algoritma dili, SPARKS algoritma dilinde koşullu ifadeler, döngüler, dizi ve matris uygulamaları, çeşitli istatistiksel deney ve problemlerin algoritmik çözümünün oluşturulması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
0Algoritma ve tasarımında temel kavramlar, algoritmanın özellikleri
1Aritmetiksel ve mantıksal işlem operatörleri, akış diyagramı şekilleri
2Değişken kavramı, aktarma ve atama işlemleri, artırım işlemleri
3Akış şemaları-şartlı deyimler
4Akış şemaları-sayaç kullanımı
5Akış şemaları-döngüler
6Akış şemaları-iç içe döngüler
7ARA SINAV
8SPARKS algoritma diline giriş
9Koşullu ifadeler
10FOR-DO , WHILE-DO ve LOOP-UNTIL döngü deyimleri
11Dizi uygulamaları
12Matris uygulamaları
13Çeşitli istatistiksel deneylerin algoritmalarının oluşturulması
14Çeşitli istatistiksel deneylerin algoritmalarının oluşturulması
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Programlamaya Giriş ve Algoritmalar, Çelikkol, S., 2004, 5. Baskı, Dilara Yayınevi & Matbaacılık. 2. Algoritma Tasarımı ve Programlama, Kaşlı, A., 1999, E.Ü. Bilgisayar Mühendisliği 3. Algoritmayı Anlamak, Eker, M., 2011, 4. Baskı, Nirvana Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Problem Çözümü14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1  3      5    5         
ÖÇ2 55      5    5         
ÖÇ3                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr