Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FEN101SCIENTIFIC ENGLISH IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, istatistik terminolojisi ve temel konuları ile ilgili İngilizce okuma ve yazma yeteneklerinin ilerlemesini ve yabancı literatürü takip edebilecek düzeye gelmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Funda İşçioğlu-Öğr. Grv. Dr. Aslı Kılıç
Öğrenme Çıktıları
1 İstatistik bilimine ilişkin İngilizce tanımları anlayabilme.
2İngilizce okuma ve konuşma yeteneğini geliştirme.
3Anabilim dalı ile ilgili İngilizce literatürü takip edebilme.
4İngilizce mesleki terminolojiyi öğrenme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders, istatistik ile ilgili terim ve mesleki terminolojiye ilişkin İngilizce içeriğin öğrenciye öğretilmesini kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İstatistiğin temelleri ile ilgili okuma parçası
2İstatistiksel çalışma ve anketler ile ilgili okuma parçası
3Bir istatistiksel çalışmayı değerlendirme ile ilgili okuma parçası
4İstatistiksel tablolar ve grafikler ile ilgili okuma parçası
5Ölçme ve istatistiksel ölçekler ile ilgili okuma parçası
6Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri ile ilgili okuma parçası
7Olasılık ile ilgili okuma parçası
8Ara Sınav
9Koşullu olasılık ile ilgili okuma parçası
10Rassal değişkenler ile ilgili okuma parçası
11Olasılık dağılımlarıyla ilgili okuma parçası
12Binom dağılımıyla ilgili okuma parçası
13Poisson dağılımıyla ilgili okuma parçası
14Normal dağılım ile ilgili okuma parçası
15Örnekleme ve örnekleme dağılımlarıyla ilgili okuma parçası
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Statistics: A guide to unknown, Judith M. Tanur, Frederick Mosteller, William H. Kruskal, Erich L. Lehmann, Richard F. Link, Richard S. Pleters, and Gerald R. Rising, 1988, 3rd ed., Wadsworth&Brooks. • Reading statistics and research, Schuyler W. Huck, 2012, 6th ed., Pearson Highered. • Statistics: An Introduction, Roger E. Kirk, 2008, 5th ed., Thomson Wadsworth.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Makale Kritik Etme14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ14 25   5    3     3     
ÖÇ22  5   5                
ÖÇ34  5 3 5    3     3     
ÖÇ4  25   5    3     3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr