Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
10721401T11303HELLENİSTİK DÖNEM SERAMİĞİZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hellenistik dönem seramiğinin genel özelliklerini, keramik türlerini ve Hellenistik seramiğinin kronolojisinin doğru olarak nasıl kurulduğunu öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ömer ÖZYİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1 Kültürel yapıyı oluşturan dinamikleri gözlemleyebilme
2 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilme.
3 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilme
4 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilme
5 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme
6 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilme
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hellenistik Dönem seramiğinin genel özellikleri ve önceki dönem olan Klasik dönem seramiğinden farklılıkları incelenecektir. Hellenistik Dönem seramiğinde özellikle Anadolu ve Yunanistan’daki keramik türleri öğrenilecek ve bu dönem seramiğinin kronolojisinin kurulmasında Pergamon/Kestel kazılarının önemi ortaya konulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi .Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Hellenistik Dönem Seramiğinin genel özellikleri. Okuma (Cook,)
3Hellenistik Dönem Seramiğinde görülen keramik türleri ve vazo formları.Okuma (Schäfer,13-28.)
4Batı Yamacı SeramiğiOkuma. (Schäfer,45-63)
5Batı Yamacı Seramiği ve Basit Firnis SeramikOkuma. (Schäfer, 32-63)
6Gnathia SeramiğiOkuma. (Green, 57-103.)
7Beyaz Zeminli Seramik: Lagynos Seramik, Hadra Hydriaları ve Kartaca oinokhoeleri. Okuma. (Schäfer,101-117) Yazılı Seminer Sunumu
8Ara sınav
9Kabartmalı Keramik: Megara Kaseleri Okuma . (Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Moldmade Bowls, The Athenian Agora XXII, Princeton 1982.)
10Appliqué Seramik Okuma . (Schäfer, 64-100; Özyiğit 2000,195-198, Pls.99-102.)
11Hellenistik Dönem KandilleriOkuma. (Schäfer, 122-151)
12Hellenistik Dönem KandilleriOkuma (Schäfer, 122-151)
13Pergamon/Kestel AtölyeleriOkuma (Özyiğit, 1990,94-97,Pls. 55-59.)
14Pergamon/Kestel AtölyeleriOkuma (Özyiğit, 1990,94-97,Pls. 55-59.)
15Pergamon/Kestel AtölyeleriOkuma (Özyiğit, 1990,94-97,Pls. 55-59.)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: J. Schäfer, Hellenistische Keramik aus Pergamon, Berlin 1968. R.M.Cook, Greek Painted Pottery, London 1960. R.H.Howland, The Athenian Agora IV, Grek Lamps and their Survivals, Princeton 1958. G.Leroux, Lagynos, Paris 1913. J.P.Green, “ Gnathia and other Overpainted Wares of Italy and Sicily: A Survey”, Céramiques hellénistiques et romaines III, Paris 2001, 57-103. S.I.Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Moldmade Bowls, The Athenian Agora XXII, Princeton 1982. S.I.Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Wheelmade Table Ware and Related Material, The Athenian Agora XXIX, Princeton, New Jersey 1997. Ö.Özyiğit, “Céramiques Hellénistiques D’Aprés Les Fouilles de Pergame/Kestel”, B’ ΕΠІΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ. ΠΡΑΚΤΙΚΑ, ΑΘΗΝΑ 1990, 94-97, Pls. 55-59. Ö.Özyiğit, “The Chronology of Pergamene Appliqué Ware”, Ε’ ΕΠІΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ. ΠΡΑΚΤΙΚΑ, ΑΘΗΝΑ 2000, 195-198, Pls.99-102. Önerilen Kaynaklar: A.Laumonier, La céramique hellénistique à reliefs, I, Ateliers “ioniens”, Délos XXXI, Paris 1977. H.Thompson, Two Centuries of Hellenitic Pottery, Hesperia III, 1934, 311-480. H.Goldmann, The Hellenisticand RomanPerios, Excavations at Gözlü Kule, Tarsus I, Princeton 1950. F.Courby, Vases avec reliefs appliqués de Musée de Délos, BCH 37, 1913, 418 vd. O.Deubner, Griechische Reliefkeramikin helenistischer Zeit, AA 1939, 340 vd.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Tartışma10110
Soru-Yanıt212
Takım/Grup Çalışması10110
Rapor Sunma212
Bireysel Çalışma5315
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12448
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11111
Okuma12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ144        
ÖÇ235    4 4 
ÖÇ3355       
ÖÇ433    4 4 
ÖÇ543        
ÖÇ6          
ÖÇ7   33     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr