 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YDI101 | YABANCI DİL I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri A2 seviyesine getirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Lecturers of the School of Foreign Languages | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, yavaş ve net konuşmada konuşulanları anlamak | 2 | Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar | 3 | Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek. | 4 | Yazma becerisi doğrultusunda basit cümlelerle kendisini anlatabilmek, tebrik kartı, poster vb şekillerdeki kısa metinler yazabilmek |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Lesson 1-2-3-4; Alfabe, Aitlik zamirleri, sınıf içi terimler, sayılar.
Tekil-çoğul isimler
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme (Sayfa 1-4) | | 2 | Lesson 5-6-7-8; Ülkeler ve milliyetler, ‘to be’ fiili, wh-soruları, zaman ilgeçleri, haftanın günleri | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme,
konuşma (Sf. 5-8)
| | 3 | Lesson 9-10-11-12
Günlük yaşam, sıklık zarfları
Geniş Zaman
Bağlaçlar (but, and, because )
Hikaye okuma
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 9-12)
| | 4 | Lesson 13-14-15-16
Geniş zaman (aktiviteler)
Geniş zaman wh-soruları
Zevkler (like+ing), dinleme
Restoran diyalogları
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.13-16)
| | 5 | Lesson 17-18-19-20
Aile üyelerini tanıma
Sahiplik (have/has got), some, any Okuma-yazma: Aileyi tanıtma
Hikaye okuma “That’s life” 3.bölüm
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (sf.17-20) | | 6 | Lesson 21-22-23-24
Şehirdeki yerler, a/an, the kullanımı
There is / there are
Yaşadığın yeri tanımlama
Yön tarif etme
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.21-24)
| | 7 | Lesson 25-26-27-28
Evin bölümleri, yer ilgeçleri
Şimdiki zaman
Okuma-yazma: Oda tanımlama
Hikaye okuma ‘That’s life’ 4.bölüm
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.25-28)
| | 8 | Ara sınav | | | 9 | Lesson 29-30-31-32
Aylar ve günler
Kabiliyet (can / can’t )
Dinleme-konuşma: Randevulaşma, zaman ilgeçleri 2
Ricalar
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.29-31)
| | 10 | Lesson 33-34-35-36
Meslekler ve ilgili fiiller
Geniş zaman / Şimdiki zaman
Okuma-yazma: Meslek tanımlama
Hikaye okuma: That’s life bölüm 5
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.33-36)
| | 11 | Lesson 37-38-39-40
Gidilecek yerler
To be fiili geçmiş zaman
Dinleme-konuşma: Geçmiş bir şeyin nasıl olduğunu ifade etme
Plan yapma ( Shall we…, Let’s)
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.37-40)
| | 12 | Lesson 41-42-43-44
Ders konuları
Geçmiş Zaman
Okuma-yazma: Okul günleri
Hikaye: That’s Life Bölüm 6
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.41-44)
| | 13 | Lesson 45-46-47-48
Vücudun bölümleri
Geçmiş Zaman
Dinleme-konuşma: Kazalar
Eczane diyalogları
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.45-47)
| | 14 | Lesson 49-50-51-52
Seyahat, go +ilgeç
Gelecek zaman (going to)
Okuma-yazma: Gelecek ile ilgili planları tanımlama
| Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.49-52)
| | 15 | Ekstra okuma | Okuma, konuşma | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı:
Hatchinson, Tom. (2007). English for Life. Oxford University Press
Yardımcı Materyaller
Hatchinson, Tom (2007). English for Life. Oxford University Press
Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kaynak Merkezi
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 | Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Multirom CD Çalışması | 13 | 2 | 26 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|