Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZTM325 | SERA MEKANİZASYONU VE TEKNOLOJİLERİ | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarımsal üretimde birim alandan daha fazla gelir elde etmek amacıyla sera yetiştiriciliğinde uygulanılan mekanizasyon tekniklerinin ve sera mekanizasyonu ile ilgili son teknolojik gelişmelerin kavranması, bitki isteklerine bağlı olarak sera iklimlendirilmesine ilişkin problem çözebilme tekniklerinin geliştirebilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Tuncay GÜNHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sera konstrüksiyonlarını tanımlayabilme. | 2 | Seraların iklimlendirilmesinde (sera havası şartlarının düzenlenmesinde) etkili faktörleri kavrayabilme. | 3 | Sera iklimlendirilmesinde temel boyutlandırmaların ortaya konulabilmesinde termodinamik eşitlikleri kavrayabilme. | 4 | Sera konstrüksiyonlarına ve bitki isteklerine bağlı olarak sera iklimlendirilmesine ilişkin problem çözebilme. | 5 | Sera mekanizasyonunda teknolojik ekipman kullanımını, yeni üretim tekniklerini kavrayabilme. | 6 | Sera otomasyon ve kontrolünde kullanılan ekipmanları kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sera havası şartlarının düzenlenmesi: Sera ısıtma yöntemleri ve başlıca uygulamaları, seraların ısı gereksiniminin belirlenmesi, ısıtma yüzeyi ve ısıtma kazanı kapasitelerinin hesaplanması. Seraların doğal ve zorlamalı havalandırılma yöntemleri ve başlıca uygulamaları, sera havalandırmasıyla ilgili hesaplamalar. Seraların serinletilme yöntemleri ve başlıca uygulamaları, ıslak yüzeyli sistemlerle serinletme sistemlerinin hesaplanması. Seralarda yapay aydınlatma uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seracılığın önemi, dünyada ve ülkemizde seracılığa genel bakış, sera konstrüksiyonları. | | | 2 | Sera ısıtma yöntemleri ve başlıca uygulamaları. | | | 3 | Seralarda ısı korunumu. | | | 4 | Seraların ısı gereksiniminin belirlenmesi. | | | 5 | Isıtma yüzeyi ve ısıtma kazanı kapasitelerinin hesaplanması. | | | 6 | Farklı sera konstrüksiyonları ve seracılık bölgeleri için ısıtma yüzeyi ve ısıtma kazanı kapasitelerinin alternatif yöntemlerle hesaplanması. | | | 7 | Seraların doğal ve zorlamalı havalandırılma yöntemleri ve başlıca uygulamaları. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sera havalandırmasıyla ilgili hesaplamalar ve alternatif hesaplama yöntemleri. | | | 10 | Seraların serinletilme yöntemlerive başlıca uygulamaları, ıslak yüzeyli sistemlerle serinletme sistemlerinin hesaplanması. | | | 11 | Seralarda yapay aydınlatma uygulamaları ve hesaplamaları. | | | 12 | Seralarda bitki yetiştiriciliğiyle ilgili uygulamalar: Seralarda toprak hazırlığı, ekim, dikim, gübreleme, tarımsal zararlılarla savaş. | | | 13 | Seralarda bitki yetiştiriciliğiyle ilgili uygulamalar: Seralarda sulama, hasat, toprak dezenfeksiyonu ve özel uygulamalar. | | | 14 | Bölgede mevcut sera uygulamalarının yerinde incelenmesi | | | 15 | Sera otomasyon ve kontrolü. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DERS KİTABI:
Yağcıoğlu, A. 2009. Sera Mekanizasyonu. EÜZF Yayın No. 562. Bornova
YARDIMCI KİTAPLAR:
Öztürk, H.H. 2008. Sera İklimlendirme Tekniği. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti., P.K. 35 Ümraniye-34760-Istanbul
Başçetinçelik, A., Öztürk, H.H. 1996. Seralarda ısıtma. Temav yayınları:1 (Çeviri) Adana
Yüksel, A.N. 1995. Sera yapım tekniği. 2. basım. Hasat yayıncılık İstanbul.
Hellicson M.A. 1983. Ventilation of agricultural structures. ASAE
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | 5 | | 4 | | | | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 4 | | | | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | | 5 | | | | 3 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | 5 | | | | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |