Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3301003022019 | GİYSİ SUNUMU VE MODA KOREOGRAFİSİ | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Giysi sunumu ve moda koreografisini oluşturan unsurların moda tasarımcısı kimliğini ve markasını oluşturma ile yakın ilişkisini ve etkileşimini öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görsel tasarım ve sunum tekniklerinin inceleyebilme ve kavrayabilme becerisi | 2 | Moda tasarında görsel sunum tekniklerini uygulayabilme becerisi | 3 | Moda tasarımda Görsel sunum tekniklerini (vitrin tasarımı, defile, sergi) organize edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında, moda endüstrisinde kullanılan sunum tekniklerini, görsel sunum yöntemlerini ve uygulamalarını kavrayabilmek, uluslararası fuar, sergi, defile ve benzeri etkinlikleri hazırlayabilmek, portfolyo ve katalog sunumları, vitrin tasarımı ve mağaza içi düzenlemeleri hakkında bilgi vermek ve moda koreografisini oluşturan unsurları öğretmek bulunmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görsel tasarım ve sunum tekniklerinin incelenmesi
| | | 2 |
Hikaye panosu, fuar standı hakkında genel bilgilendirme | | | 3 | Sunum tekniklerinin araştırılması | | | 4 | Sunum tekniklerinin belirlenmesi | | | 5 | Moda Tasarımında Tasarım Kriterlerinin Oluşturulması:
| | | 6 | Hedef kitlenin saptanması, Tema seçimi
| | | 7 | Malzemeyi tanımlama, Hikaye panosu oluşturma
| | | 8 | Malzemeyi tanımlama, Hikaye panosu oluşturma | | | 9 | VİZE | | | 10 | Digital ortamda sunum teknikleri | | | 11 | Katolog oluşturma yöntemleri | | | 12 | Portfolye oluşturma yöntemleri | | | 13 | Afiş, reklam sunum teknikleri
| | | 14 | Moda tasarımda marka yaratma ve sunum teknikleri
| Powerpoint sunumları | | 15 | Ödev sunumları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bradbury Andrew, 2006, Başarılı Sunum Teknikleri
Gürüz D., Temel E.A., 2000, Etkili Sunum Teknikleri
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | | | | | 5 | 3 | 5 | | ÖÇ2 | 5 | 3 | | | | | 5 | 3 | 5 | | ÖÇ3 | 5 | 3 | | | | | 5 | 3 | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |