 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3301004072019 | TREND ANALİZİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin iyi bir gözlem ve piyasa araştırması yaparak hedef kitleyi belirleyebilmesi, hedef kitlenin özelliklerini tespit edebilme, trendleri nelerin belirlediğini ve ne şekilde trendleri takip edebileceğini kavrayabilmesi Moda olan renkleri, kumaşları, aksesuarları, süsleme tekniklerini tespit ederek kendine özgü trendi giysi formlarını belirlemesi ve belirlediği giysi formları için koleksiyon çalışmalarında kullanabileceği tasarım panolarını hazırlayabilmesi amaçlanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof.Dr. Ziynet ÖNDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanı ile ilgili kültürel kavramları bilir | 2 | Tasarım kaynaklarından yararlanarak yenilikçi ve özgün fikirler üretir. | 3 | Özel kullanım amaçlı tasarımlar üretebilir. | 4 | Kendi koleksiyonunu hazırlayabilir. | 5 | Taslak, eskiz, illüstrasyon ve teknik resim gibi görsel anlatım tekniklerini uygulayabilir. |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı; Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board için tema belirleme; Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board için hedef pazar belirleme; Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller (trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Türkiyede ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2015-16 moda trendlerini hedef pazara uyarlama; Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2015 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2015 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Mood boardun finalize edilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | Moda Resmi ve Giyim Tarihi ile ilgili kitaplar | | 2 | Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board (fikir - ilham tahtası) için tema belirleme, proje verme | JONES, Sue Jenkyn, Moda Tasarımı | | 3 | Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board (fikir - ilham tahtası) için hedef pazar belirleme. | JONES, Sue Jenkyn, Moda Tasarımı | | 4 | Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller(trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek. | FOGG, Marnie, Hayalperest: Modanın Tüm Öyküsü | | 5 | Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme. | WATSON, Linda. Modaya Yön Verenler | | 6 | Türkiye'de ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme. | Linda Watson. Modaya Yön Verenler | | 7 | Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme. | Alanla ile ilgili internet siteleri, dergiler ve makaleler | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2019-2020 ve 2020-2021 moda trendlerini hedef pazara uyarlama. | Nazan İpşiroğlu, Mazhar İpşiroğlu, Hayalperest: Sanatta Devrim | | 10 | Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2020 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2020 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları | Alanla ilgili internet, çeşitli dergi, tez ve makaleler | | 11 | Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler. | Alanla ilgili internet, çeşitli dergi, tez ve makaleler | | 12 | Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler | | | 13 | Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları | | | 14 | Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları | | | 15 | Mood boardun (Fikir - ilham tahtası) finalize edilmesi, proje sunumları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Öğretim Elemanının Ders Notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | 1 | | 2 | | | | 3 | ÖÇ2 | 1 | | | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | | | ÖÇ3 | 2 | 5 | | | | | 3 | 5 | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | 4 | 5 | 4 | | ÖÇ5 | | | | | | | 4 | 5 | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|