Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9303135012006Rekombinant DNA TeknolojisiZorunlu1112
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu ders, Eczacılık Fakültesi yüksek lisans öğrencilerine, farmasötik ürünlerin üretimi için bir organizmadan diğerine genetik bilgi aktarımı gibi işlemler hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin farmasötik bilimlerde moleküler bir bakış açısı kazanmaları amaçlanmaktadır. Konular insan genom projesinin farmasötik yönleri ile ilişkili şekilde işlenmektedir ve öğrenciler farmasötik alanda uygulanan temel metodları, Gen Mühendisliğinin ticari ve etik konularını öğrenmektedirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Zeki Topçu-Assoc. Prof. Dr. Gulten Kantarcı
Öğrenme Çıktıları
1Rekombinant DNA teknolojisi ile ilgili kavramları anlama
2Rekombinant DNA teknolojisinin farmasötik alanlara uygulamalarının kavranması
3Moleküler biyoteknolojide etik ve ticari olarak kuramsal yetkinliğin sağlanması
4
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Farmasötik Biyoteknoloji dersinin başarılı şekilde tamamlanması
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rekombinant DNA Teknolojisi, Moleküler Araştırma Projeleri, DNA dizi tayini teknikleri, Polimeraz zincir reaksiyonu, Prokaryotlarda gen ekspresyonunun manipulasyonu, Moleküler Tanı, Biyoteknolojik buluşların patentlenmesi, etik kaygılar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rekombinant DNA Teknolojisi uygulamalarıDüzanlatım
2Restriksiyon endonükleazlarıDüzanlatım
3Vektörler Düzanlatım
4Genomik ve cDNA kütüphanesiDüzanlatım
5Genetik transformasyonDüzanlatım
6DNA dizi tayin yöntemleriDüzanlatım
7ArasınavSınav
8Polimeraz zincir reaksiyonu uygulamalarıDüzanlatım
9DNA tanı sistemleriDüzanlatım
10Prokaryotlarda ve Ökaryotlarda Gen Ekspresyonunun ManipulasyonuDüzanlatım
11Güçlü ve düzenlenebilir promotorlar ile ekspresyonDüzanlatım
12Monoklonal antikorlar Düzanlatım
13Moleküler Araştırma Projelerinde farmasötik üretimDüzanlatım
14Transgenik modellerDüzanlatım
15Biyoteknolojik Buluşların Patentlenmesi ve Etik KaygılarDüzanlatım
16Final sınavıSınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D.C.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma8432
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma6636
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ14 3  4   3  
ÖÇ2 4  3  5    
ÖÇ34  3  333   
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr