Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9101025052013Botanikte TerminolojiZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Botanik biliminde kullanılan bilimsel latince terimlerin anlamlarının ve söz konusu Latince terminolojinin İngilizce ve Türkçe karşılıklarının öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hasan YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Botanik Bilimindeki Latince terimleri anlayabilmek.
2Botanik Bilimindeki Latince Bilimsel terimlerin İngilizce ve Türkçe anlamlarını ve karşılıklarını öğrenmek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Latince terimler, anlamları, şekilsel ifadeleri, Bu terimlerin Türkçe ve İngilizce karşılıkları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Botanikte Terminolojiye giriş ve Tarihçesi.
2Botanikte Genel anlam içeren terminolojik kelimeler
3Kök terminolojisi
4Gövde terminolojisi
5Yaprak terminolojisi
6Çiçek terminolojisi
7Meyve terminolojisi
8Ara Sınav
9Tohum terminolojisi
10Tüy terminolojisi
11Botanikte şekilsel terminoloji
12Habitat terminolojisi
13Palinolojik terminoloji
14Anatomik Terminoloji
15Sitolojik terminoloji
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Guner, A., Karabacak, E., Çıngay, B., Eker, İ., Güneş, F., Keskin, M., Körüklü, T. ve Öztekin, M. (2014). Bitki Terimleri. Şu eserde: Guner, A. ve Ekim, T. (edlr.). Resimli Türkiye Florası, cilt 1. Ali Nihat Gökyiğit Vakfı, Flora Araştırmaları Derneği ve Türkiye İş Bankası Kultur Yayınları yayını, İstanbul. 2-Guner, A., Aslan, S., Ekim, T., Vural, M. Ve Babaç, M.T. (edlr.) (2012). Türkiye Bitkileri Listesi (Damarlı Bitkiler). Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi ve Flora Araştırmaları Derneği yayını. İstanbul. 3-Guner, A., Kandemir, A., Menemen, Y., Yıldırım, H., Aslan, S., Ekşi, G., Guner, I. ve Çimen, A.Ö. (edlr.) (2018). Resimli Türkiye Florası, Cilt 2. ANG Vakfı Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi Yayınları. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr