Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9104015012013Balıkçılık Tekniği IZorunlu118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Avlama Teknolojisi kapsamındaki av araç gereç, donanım ve bunların avcılık yöntem ve özelliklerinin öğretilmesi. Sürdürülebilir ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık konularının öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Zafer TOSUNOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Balık avcılığında kullanılan araç ve gereçler hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
2Sürdürülebilir ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık uygulamalarının öğrenilmesi.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Av araç, gereç ve yöntemleri, güverte üstü donanımlar. Av araçlarına ait yasal düzenlemeler. Sürdürülebilir, sorumlu ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Av araçlarının sınıflandırılması
2Pasif avcılık
3Aktif avcılık
4Sürütme avcılığı
5Çevirme avcılığı
6Ara Sınav
7Olta, paragat ve tuzaklar
8Güverte üstü donanımlar
9Avcılık yolu ile su ürünleri üretimi
10Sürdürülebilir balıkçılık
11Sorumlu balıkçılık
12Ekosistem yaklaşımlı balıkçılık
13Balıkçılık çalışmalarında güvenlik
14Dönem projesi sunumları
15Dönem projesi sunumları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
FAO, 2003. The ecosystem approach to fisheries. FAO Technical Guidelines for Responsible Fisheries. No. 4, Suppl. 2, Rome, 112 p. Gabriel, O., Lange, K., Dahm, E., Wendt, T., 2005. Fish Catching Methods of the World, 4th edition. Blackwell publication, 523 p. Murphy, B.R., Willis, D.W., 1996. Fisheries Techniques, 2nd edition. American Fisheries Society, Bethesda, Maryland, USA, 731 p. Nédélec, C. and Prado, J., 1990. Definition and Classification of Fishing Gear Categories. FAO, Fisheries Technical Paper 222, Rev. 1, Rome, 92 p. Nomura, M. (1981). Fishing Techniques 2. Tokyo: Japan International Cooperation Agency. Winter, G., (Ed) 2009. Towards Sustainable Fisheries Law. A Comparative Analysis. IUCN, Gland, Switzerland. xiv + 340 p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Alan Çalışması4832
Rapor Hazırlama31236
Rapor Sunma339
Proje Hazırlama21530
Proje Tasarımı /Yönetimi21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11818
Okuma31030
Performans3412
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)251
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13235445
ÖÇ25545455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr