Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
504004172005HUBUBAT ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hububat Teknolojisi konusunda 6. yarıyılda verilen bilgileri tamamlayıcı ve öğrencilerin mezun olduktan sonra Hububat Sanayine kolaylıkla intibak edebilmelerine ve pratikte karşılaşacakları konularda yardımcı olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Burak Altınel.
Öğrenme Çıktıları
1Buğday çeşitlerinin kalitesinin belirlenmesinde kullanılan fiziksel, kimyasal ve teknolojik kriterler hakkında bilgi sahibi olma.
2Buğdayları temizleme, tavlama, öğütme prensipleri ve buğday veya un paçalının prensipleri hakkında bilgi sahibi olma.
3Ekmek üretiminde, hammaddelerin ve işlem yardımcı maddesi olarak kullanılan enzimlerin ekmek kalitesine etkileri hakkında bilgi sahibi olma.
4Ekmek üretiminde proses aşamalarının kaliteye etkileri ve çeşit ekmek üretiminde uygulanan işlemler hakkında bilgi sahibi olma.
5Makarna üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri hakkında bilgi sahibi olma.
6Makarna üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri hakkında bilgi sahibi olma.
7Bisküvi üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri hakkında bilgi sahibi olma.
8Bisküvi üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri hakkında bilgi sahibi olma.
9Hububatlardan nişasta üretim teknolojileri ve modifiye nişasta üretim prensipleri hakkında bilgi sahibi olma.
10Ekstrüzyon pişirme teknolojisi ve bazı ekstürde gıdaların üretim prensipleri hakkında bilgi sahibi olma.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
- Buğday çeşitlerinde fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite kriterlerinin önemi. - Buğdayları temizleme, tavlama ve öğütme prensipleri. Buğday veya un paçalının prensipleri. - Ekmek üretiminde, hammaddelerin ve işlem yardımcı maddesi olarak kullanılan enzimlerin ekmek kalitesine etkileri. - Ekmek üretiminde proses aşamalarının kaliteye etkileri ve çeşit ekmek üretiminde uygulanan işlemler. - Makarna üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri. - Makarna üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri. - Bisküvi üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri. - Bisküvi üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri. - Hububatlardan nişasta üretim teknolojileri ve modifiye nişasta üretim prensipleri. - Ekstrüzyon pişirme teknolojisi ve bazı ekstürde gıdaların üretim prensipleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Buğday çeşitlerinde fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite kriterlerinin önemi.
2Buğdayları temizleme, tavlama prensipleri.
3Buğdayları öğütme prensipleri, un üretilmesinde buğday veya un paçalının önemi ve prensipleri.
4Ekmek üretiminde, hammaddelerin ve işlem yardımcı maddesi olarak kullanılan enzimlerin ekmek kalitesine etkileri.
5Ekmek üretiminde proses aşamalarının kaliteye etkileri, çeşit ekmek üretiminde uygulanan işlemler.
6Makarna üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri.
7Makarna üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri.
8Ara sınav.
9Bisküvi üretiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri ve son ürün kalitesine etkileri.
10Bisküvi üretim teknolojisi, üretim aşamalarının ve uygulanan teknolojilerin son ürün kalitesine etkileri.
11Hububatlardan nişasta üretim teknolojileri.
12Modifiye nişasta üretim prensipleri.
13Ekstrüzyon pişirme teknolojisi ve bazı ekstürde gıdaların üretim prensipleri.
14Ekstrüzyon pişirme teknolojisi ve bazı ekstürde gıdaların üretim prensipleri.
15Hububatlarda Camsı Geçiş
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: 1. Ünal, S.S., 1991, Hububat Teknolojisi, Ders Notları, TÜRKİYE. 2. Advances in Cereal Science and Technology (All volumes), 1988, AACC Inc., St. Paul, Minnesota, USA. Yardımcı Kaynaklar: 1. Posner, E.S. and Hibbs, A.N., 1997, Wheat Flour Milling, 341 p., ISBN 0 913250-93-7 2. Pyler, E.J., 1982, Baking Science and Technology, Siebel Publishing Com. Chicago, ill, 1240 p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1  4       4  4 
ÖÇ2  4 4     4  4 
ÖÇ3  3       4  4 
ÖÇ4  3 4     4  4 
ÖÇ5  3       4  4 
ÖÇ6  3 4     4  4 
ÖÇ7  3       4  4 
ÖÇ8  3 4     4  4 
ÖÇ9  4       4  3 
ÖÇ10  4       4  3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr