Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GID312İTALYANCASeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İtalyan diline giriş: yapı, dil bilgisi, kelime bilgisi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Maria Giuseppina Brandi
Öğrenme Çıktıları
1Dil yapısının anlaşılması
2Dilbilgisi temel öğeleri
3Durumla ilgili kelime
4Basit yazılı metinler ve basit sözlü diyalogları anlama
5Basit yazılı mesajlar ve basit sözlü diyaloglar üretebilmek
6Temel dilbilgisi kuralları bilgisi
7Anlama ve bilgi sormada pratik beceriler sergilemek
8Temel amaçlarla İtalyanca etkileşim sağlayabilmek için sınırlı, dilbilgisi, yapı ve kelime bilgisi kullanımında pratik beceri sergileyebilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İtalyan diline giriş: cümle yapısı, isimler ve sıfat cinsiyetleri- maskülen ve feminen, tekil ve çoğul, belirli ve belirsiz tanımlamalar, yardımcı fiiller, düzenli fiillerin şimdiki zamanı, bazı düzensiz fiiller, iyelik sıfat ve zamirleri, saat, yer, miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, “meli-malı” kullanımı, istemek, yapabilmek, kendini tanıtabilmek, selamlaşmak, görüşme yapmak, ev, restoran, yemek, alışveriş, yön sormak, telefonda konuşmak, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, sayılar, tatil, çalışma, iş yapma, vb.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil yapısı ve selamlaşmaya giriş
2İsim ve sıfatların maskülen ve feminenleri, kendini tanıtma
3Belirleyici ve belirleyici olmayan tanımlamalar ve insanları tanıştırma, yer, zaman ve miktar zarflarını
4“mek” ve “mak” filleri- temel bilginin verilmesi
5Düzenli fillerin şimdiki zaman kipi
6Çoğunlukla kullanılan düzensiz fiiller
7Belirli sıfat ve zamirler
8Ara sınav
9Iyelik sıfatları ve zamirleri, kendin ve ailen hakkında konuşabilmek
10Geçmiş zaman kipi- geçmiş olaylar hakkında konuşmak
11Okuma becerileri- yazılı bir metni anlamak için temel öğeler
12Zarflar, edatlar, zaman, yer, miktar ifadelerinin kullanımı
13Temel yazım becerileri, cümle yapısı
14Sürekli geçmiş zaman
15Geçmiş zaman ve sürekli geçmiş zaman ile ilgili zaman ifadeleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: 1.’Italian One’ – farklı okuma kitaplarından fotokopiler YARDIMCI KİTAPLAR: 1. ‘Easy Italian’ - farklı okuma kitaplarından fotokopiler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr