Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZEK201 | TARIMSAL EKOLOJİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Doğal ve tarımsal ekosistemleri oluşturan ekolojik faktörlerin küresel değişimler paralelinde kavranması ve tarımsal faaliyetlerin sürdürülebilirlik esasına dayalı olarak planlanmasına yönelik temel ilkelerin benimsenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
NACİ ALGAN, EFTAL DÜZYAMAN, MİTHAT GEVREK, HAKKI ZAFER CAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | EKOLOJİK TANIMLAMALARIN KAVRANMASI VE EKOLOJİK FAKTÖRLER ARASINDA İLİŞKİ KURABİLME YETENEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ | 2 | DOĞAL VE TARIMSAL EKOLOJİK SİSTEMMLERİ YORUMLAYABİLME YETNEĞİ | 3 | KONVANSİYONEL ÜRETİM SİSTEMİ İLE ALTERNATİF ÜRETİM SİSTEMLERİNİ KIYASLAYABİLME | 4 | KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİMİNİN TARIMSAL FAALİYETLER ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİLERİ KONUSUNDA FİKİR YÜRÜTEBİLME YETENEĞİ | 5 | BİYOTİK VE ABİYOTİK ÇEVRESEL FAKTÖRLERİ DEĞERLENDİRİP YORUMLAYABİLME YETENEĞİ | 6 | TARIMSAL ÜRETİMDE EKOLOJİK FAKTÖRLERDEN KAYNAKLANAN SORUNLARI KAVRAMA VE ÇÖZÜM ÜRETEBİLME |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ekolojik tanım ve kavramlar, doğal ve tarımsal ekosistemler, iklim-tarım ilişkisi, tarım-toprak ilişkisi, toprak verimliliği ve mikroorganizmalar, tarımsal üretimde biyotik ve abiyotik stres faktörleri, küresel iklim değişimi, çevresel sorunlar, fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği, kuraklık, geleneksel ve alternatif tarım sistemleri, kirlilik, sürdürülebilirlik, erozyon |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojik tanım ve kavramlar | | | 2 | Ekolojik tanım ve kavramlar | | | 3 | Ekosistem kavramı ve agroekosistemler | | | 4 | Çevresel faktörler ve stres kavramı | | | 5 | İklim-tarım ilişkisi, iklim grupları | | | 6 | Küresel iklim değişimi, çevre sorunları ve kirliliği | | | 7 | Işık ve sıcaklığın tarım üzerine etkileri | | | 8 | Yağışlar, kuraklık | | | 9 | Tarım/toprak ilişkisi, toprak faktörleri | | | 10 | Toprak verimliliği, erozyon | | | 11 | Fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği | | | 12 | Solunum | | | 13 | Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri | | | 14 | Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri | | | 15 | İşlenen konuların değerlendirmesi ve öğrenci görüşleri | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Farklı Kaynaklardan Derlenmiş Sunumlar Ve Ders Notları
Internet Kaynakları
T.R. Sinclair, 1998. Principles Of Ecology İn Plant Production
D. J. Gibson, 2002. Methods İn Comparative Plant Population Ecology
Jessica Gurevitch, Samuel M. Scheiner, and Gordon A. Fox, 2005. The Ecology of Plants |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 3 | 6 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | | | | | ÖÇ2 | 1 | | | 4 | | | ÖÇ3 | 1 | 2 | | | 3 | | ÖÇ4 | 1 | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 1 | | | | 2 | ÖÇ6 | 3 | | 2 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |