Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KÜY302KÜLTÜR MANTARI YETİŞTİRİCİLİĞİSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ülkemizde ve dünyadaki en çok kültürü yapılan yenilebilir mantar türleri, kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri konusunda temel ve genel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç . Dr. Gölgen Bahar ÖZTEKİN
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’deki kültürü yapılan önemli yenilebilir mantar türlerinden Beyaz şapkalı mantar (Agaricus bisporus) ve Kayın (istiridye) mantarı (Pleurotus ostreatus) tanıtımı, botanikteki yeri, biyolojik özellikleri, ekonomik önemi, besin değeri, değerlendirme şekilleri ve yetiştirme teknikleri gibi konularda bilgilerin verilmesidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış power point sunumları, konu hakkında yazılmış değişik makaleler. Chang, S.T., Miles, P.G. 2004. Mushrooms: Cultivation, nutritional value, medicinal effect, and environmental impact. Second Edition, CRC Press, Boca Raton, Fla. 451 s. Cheung, P.C.K., 2008. Mushrooms as functional foods. The Chinese University of Hong Kong. 259 s. Ağaoğlu, Y.S., Güler, M. 1989. Yenilebilir Mantar Yetiştiriciliği. Orman Genel Müdürlüğü Yayınları. 124 s., Ankara. Işık, S.E., Damgacı, E., Erkal, S., Aksu, Ş., Ergun, C., 1997. Mantar Yetiştiriciliği, Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü. Yalova. Günay, A., Abak, K., Koçyiğit, A.E., 1992. Mantar Yetiştirme, Cilt IV., Ankara. Boztok, K., 1987. Mantar Üretim Tekniği, E.Ü. Ziraat Fakültesi Ofset Basımevi, İzmir. Bora, T., Toros S., Özaktan, H., 2004. Kültür Mantarı Hastalıkları, Zararlıları ve Savaşımı. Afa Matbaacılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr