Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
10720102T11352TÜRKÇE SÖZ VARLIĞI-IISeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türkçenin çağdaş lehçelerinin söz varlığını incelemek ve dönemleri bu özellikleri yönüyle birbirleri arasında mukayese etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mustafa ÖNER
Öğrenme Çıktıları
1Güney-Batı Türk lehçelerinin söz varlığını kavrayabilme.
2Kuzey-Batı Türk lehçelerinin söz varlığını kavrayabilme.
3Güney-Doğu Türk lehçelerinin söz varlığını kavrayabilme.
4Kuzey-Doğu Türk lehçelerinin söz varlığını kavrayabilme.
5Türkçenin çağdaş lehçeleri arasında söz varlığı açısından karşılaştırmalar yapabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkmen Türkçesi söz varlığı, Tatar Türkçesi söz varlığı, Başkurt Türkçesi söz varlığı, Kazak Türkçesi söz varlığı, Özbek Türkçesi söz varlığı, Hakas Türkçesi söz varlığı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallarTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Türkmen Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
3Türkmen Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
4Tatar Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
5Tatar Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
6Başkurt Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
7Başkurt Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
8Ara Sınav
9Özbek Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
10Özbek Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
11Kazak Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
12Kazak Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
13Kazak Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
14Hakas Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
15Hakas Türkçesi örnek metinleri üzerinden söz varlığı incelemesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Aksan, Doğan (1996): Türkçenin Sözvarlığı, Ankara: Engin Yayınevi. Yardımcı Kitaplar: Aksan, Doğan (1998): Anlambilim, Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, Ankara: Engin Yayınevi. User, H. Şirin (2009), Köktürk ve Ötüken Uygur Kağanlığı Yazıtları. Söz Varlığı İncelemesi, Kömen: Konya.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11,51,5
Final Sınavı11,51,5
Derse Katılım8216
Seminer224
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29
ÖÇ1   45 5                      
ÖÇ2   45 5                      
ÖÇ3   45 5                      
ÖÇ4   45 5                      
ÖÇ5    5 5                      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr