Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
10720102T11359BATI EDEBİYATINDA AKIMLAR-ISeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tanzimattan itibaren başlayan edebiyatı ve edebiyat akımlarını kavrayabilmek için fikir ve sanat hayatımıza tesir etmiş olan batıdaki edebiyat akımlarını incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Şerife Çağın
Öğrenme Çıktıları
1Platon’un eleştiri anlayışını kavrayabilme,
2 Aristoteles’in eleştiri anlayışını kavrayabilme,
3Horace’ın eleştiri anlayışını kavrayabilme,
4Longinus’un eleştiri anlayışını kavrayabilme
5Klassisizm’i hazırlayan koşulları kavrayabilme
6Modern edebiyat eleştirisini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Batıdaki edebiyat akımları. Akımları hazırlayan felsefî, siyasî ve sosyal koşullar. Edebiyat eleştirisinde ön plana çıkan isimler. Klasisizm. Modern edebiyat eleştirisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebiyat eleştirisine kaynaklık eden metinlerTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Eleştiri, edebiyat eleştirisiOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 1-15
3PlatonizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 17-20
4Aristoteles Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.20-37.
5HoraceOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.37-41.
6LonginusOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları,, s. 41-46..
7Rönesans, Klasik Hümanizm ve Neoklasisizm Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.47-71.
8Ara Sınav
9Rönesans, Klasik Hümanizm ve NeoklasisizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.47-71.
10Aydınlanma Çağı (Akıl Çağı) ve Neoklasisizm Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.47-71.
11Aydınlanma Çağı (Akıl Çağı) ve NeoklasisizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 71-93.
12Klassisizm Okuma: Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar (1967), s. 15-25.
13Modern Edebiyat Eleştirisinin Gelişmesi: Romantisizm Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 93-127.
14Modern Edebiyat Eleştirisinin Gelişmesi: RomantisizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 93-127.
15Bazı Romantiklerin Romantisizm Üzerine DüşünceleriOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 127-136.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları-Platon’dan Derrida’ya, İstanbul 2009. 2. Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar, İstanbul 1967.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11,51,5
Final Sınavı11,51,5
Derse Katılım8216
Seminer224
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29
ÖÇ1              4              
ÖÇ2              4              
ÖÇ3              4              
ÖÇ4              4              
ÖÇ5              3       3   5  
ÖÇ6              4      5445    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr