Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
10720102T11360BATI EDEBİYATINDA AKIMLAR-IISeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Romantizmden sonra ortaya çıkmış edebiyat akımlarını, bu akımların belli başlı temsilcilerini incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr.Şerife Çağın
Öğrenme Çıktıları
1Natüralizm ve gerçekçilik anlayışını kavrayabilme,
2Yeni Hümanizm, sanat sanat içindir anlayışını kavrayabilme,
3Sembolizm’in özelliklerini ve temsilcilerini kavrayabilme,
4XX. yy. eleştirisinde ön plana çıkan eğilimleri kavrayabilme,
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Romantizmden sonra ortaya çıkan Batıdaki edebiyat akımları. Akımları hazırlayan felsefî, siyasî ve sosyal koşullar. Bu akımların belli başlı terimleri ve temsilcileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Natüralizm ve gerçekçiliği hazırlayan bilimsel ve felsefî gelişmelerTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2NatüralizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 136-150.
3Gerçekçilik Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 150-168.
4Realizm, Naturalizm, ParnassizmOkuma: Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar (1967), s. 45-69.
5Edebiyatta Natüralizm ve Gerçekçiliğe Karşı Akımlar: Yeni HümanizmOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.169-182.
6Sanat Sanat İçindirOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları,, s. 182-198.
7Sembolizm Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.198-213.
8Ara Sınav
9Yeni Klasik AkımOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s.213-244.
10XX. Yüzyıl Edebiyat Eleştirisinde Başlıca Eğilimler Okuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 245-262.
11XX. Yüzyıl Edebiyat Eleştirisinde Başlıca EğilimlerOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 245-262.
12SembolizmOkuma: Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar (1967), s. 74-80.
13Sürrealizm Okuma: Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar (1967), s. 82-90.
14Postmodern Edebiyat EleştirisiOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 262-304.
15Postmodern Edebiyat EleştirisiOkuma: Sevim Kantarcıoğlu (2009), Edebiyat Akımları, s. 262-304.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları-Platon’dan Derrida’ya, İstanbul 2009. 2. Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar, İstanbul 1967.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11,51,5
Final Sınavı11,51,5
Derse Katılım8216
Seminer224
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29
ÖÇ1                      34 4   
ÖÇ2                      33  4  
ÖÇ3                      33 44  
ÖÇ4              4       34 55  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr