Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
714002092009YUNANCA ISeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders eski Yunanca gramerini öğretmeyi amaçlar. Ders çeşitli alıştırmalarla desteklenmektedir. Ana hedef öğrencilerin antik Yunanca metinleri okuyabilme ve bir sözlük yardımı ile Türkçeye çevirebilme becerisine sahip olabilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Cumhur Tanrıver
Öğrenme Çıktıları
1basit yunanca cümleleri anlayabilme
2basit konularla ilgili alıştırmaları çözebilme
3yunanca yazıtları tanıyabilme
4yunanca kelimeleri telafuz edebilme
5temel gramer bilgisine sahip olabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste antik Yunanca grameri hakkında temel bilgiler verilmektedir. Çeşitli alıştırmalar eşliğinde işlenen konular haftalık programda verilmiştir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, Eski Yunanca hakkında genel bilgiler, Yunanca harflerin yazılışı ve telaffuzuTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Okuma alıştırmaları, Yunanca grameri genel bilgiler. Fiiller: çatı, kip, zaman, sayı ve şahısH. Malay, Yunanca I, 1-5
3Haber Kipi, Vox Activa, -w ile biten fiiller, ev ödeviH. Malay, Yunanca I, 6-8
4Alıştırma 1’in yapılması, Futurum simplex, ev ödeviH. Malay, Yunanca I, 9
5Alıştırma 2’nin yapılmasıH. Malay, Yunanca I, 9
6İsimler: çekim, haller, cins ve sayı, belirleyici sözcük (articulus) 2. çekim eril isimler. “o” gövdeli isimler Sıfatlar, ev ödevi.H. Malay, Yunanca I, 10-12
7Alıştırma 3’ün yapılmasıH. Malay, Yunanca I, 12-13
8Ara Sınav
9Bazı syntaks kuralları, 2. çekim isimler. “o” gövdeli cinssiz isimler, ev ödeviH. Malay, Yunanca I, 14-15
10Alıştırma 4’ün yapılması. Artma ve Imperfectum (Şimdiki Zamanın Hikayesi), ev ödeviH. Malay, Yunanca I, 17-18
11Alıştırma 5’in yapılmasıH. Malay, Yunanca I, 18
12Aoristum (Geçmiş Zaman), ev ödeviH. Malay, Yunanca I, 19
13Alıştırma 6 ve Ek alıştırma I’in yapılmasıH. Malay, Yunanca I, 19-20
14Metin Çözümlemesi
15Metin Çözümlemesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- H. Malay, Yunanca I, İzmir 1993 - H.G.Liddel, R.Scott, A Greek-English Lexicon, Abridged, Oxford, 1977 - H. W. Smyth, A Greek Grammar for Colleges, Cambridge 1956.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Soru-Yanıt155
Bireysel Çalışma10330
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11333
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ123  233  3
ÖÇ23 3  2 22 
ÖÇ32  2  2   
ÖÇ43    2   2
ÖÇ522        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr