Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0714003182013YUNANCA IVSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders eski Yunanca gramerini öğretmeyi amaçlar. Ders çeşitli alıştırmalarla desteklenmektedir. Ana hedef öğrencilerin antik Yunanca metinleri okuyabilme ve bir sözlük yardımı ile Türkçeye çevirebilme becerisine sahip olabilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Cumhur Tanrıver
Öğrenme Çıktıları
1Eski Yunanca temel gramer bilgisini açıklayabilme
2Yunanca cümleleri çevirebilme
3Dersteki konularla ilgili alıştırmaları çözebilme
4Eski Yunanca metinleri inceleyebilme
5Basit Türkçe metinleri eski Yunancaya çevirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste antik Yunanca grameri hakkında temel bilgiler verilmektedir. Çeşitli alıştırmalar eşliğinde işlenen konular haftalık programda verilmiştir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Haber kipi, Orta çatı, İmperfectum ve Aoristum, ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 17-18
2Alıştırma 20’nin yapılması
3Haber kipi, Orta Çatı, Perfectum and Plusquamperfectum, ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 19-20
4Alıştırma 21 ve okuma parçası 2 A’nın yapılması
5İşaret Zamiri: EKEINOS ve Zaman Belirten İfadeler, ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 21-22
6Alıştırma 22 ve okuma parçası 2B’nin yapılması
7Metin okuma, Ksenophon
8Ara Sınav
9Haber Kipi, Edilgen Çatı, Futurum ve Aoristum, Fiat veya değer bildiren ifadeler, ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 24-25
10Alıştırma 23’ün yapılması H. Malay, Yunanca I, 17-18
11Fiil Gövdelerinde Meydana Gelen Bazı Değişimler (Euphony), ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 26
12Alıştırma 24 ve Okuma Parçası 2C’nin yapılması
13Haber kipi, Orta ve Edilgen çatılar Hakkında Bazı Önemli Notlar, ev ödeviH. Malay, Yunanca II, 28
14Metin Çözümlemesi
15Metin Çözümlemesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- H. Malay, Yunanca I, İzmir 1993 - H.G.Liddel, R.Scott, A Greek-English Lexicon, Abridged, Oxford, 1977 - H. W. Smyth, A Greek Grammar for Colleges, Cambridge 1956.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Soru-Yanıt155
Bireysel Çalışma10330
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11333
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr