Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZTM313TERMİK MOTORLARSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı motoru oluşturan organ ve donanımları tanıtmak ve motorların çalışma prensiplerini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Harun YALÇIN
Öğrenme Çıktıları
1Tarım makinalarında güç kaynağı olarak kullanılan her tip termik motoru bilmek
2Uygulama alanlarında karşılaşılabilecek sorunlar ile başedebilme
3Uygun motor seçimi yapabilme
4Motor arızalarında teşhis koyabilme
5Motora dayalı yeni teknolojileri öğrenebilmek için temel alt yapı hazırlamaktır
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Termodinamik dersi alan öğrenciler bazı konuları daha kolay anlayabileceklerdir.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar, Termik Motorların Sınıflandırılması, Termik Motorların Termodinamik Esasları ve Çevrimleri, Teorik ve Gerçek Termik Çevrimler, İki ve Dört Zamanlı Motorların Çalışma Prensipleri, Motor Gücü ve Etkileyen Faktörler, Motor Karakteristikleri, Piston ve Krank Düzeni Kinematiği, Motor Donanımları (Ateşleme Donanımı, Yakıt Donanımı, Soğutma Donanımı, Yağlama Donanımı).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar
2Termik Motorların Sınıflandırılması
3Termik Motorların Termodinamik Esasları ve Çevrimleri
4Teorik ve Gerçek Termik Çevrimler
5İki ve Dört Zamanlı Motorların Çalışma Prensipleri
6Motor Gücü ve Etkileyen Faktörler
7Motor Karakteristikleri
8Piston ve Krank Düzeni Kinematiği
9Arasınav
10Ateşleme Donanımı
11Otto motorlarda Yakıt Donanımı
12Dizel motorlarda Yakıt Donanımı
13Soğutma Donanımı
14Yağlama Donanımı
15Motorlarda güncel değişimler ve gelişmeler
16Dönemsonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Özdamar, İ., B.Yelken; 1979. Benzin Motorları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 531 s. - Bilginperk, H.; 1978. Dizel Motorları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 295 s. - Sabancı, A.; 1993. Termik Motorlar, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 45, Ders Yayın No: 8, Adana, 220 s. - Demirsoy, M.; 1984. Motorlar, D.E.Ü.Mühendislik –Mimarlık Fakültesi 84 EY 058 İzmir, 253 s. - Kardeş, F.; 1980. Motor, İnkılap ve Aka Yayınevi, İstanbul, 448 s. - Tekgürler, M.; 1974, Motorlu Araç Teknolojisi, Mobiltürk A.Ş., İstanbul, 374 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Problem Çözümü2612
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2612
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15 4 5   5      
ÖÇ25 4 5   5      
ÖÇ35 4 5   5      
ÖÇ45 4 5   5      
ÖÇ55 4 5   5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr