Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZTM315TOPRAK MEKANİĞİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere toprak işlemede temel faktör olan toprağın fiziksel özelliklerini toprak - alet mekaniği ile birlikte vermektir. Öğrenci toprağın fiziksel özelliklerini kavradıktan sonra topraktaki gerilmeleri Mohr gerilme dariresinde öğrenecektir. Toprağın toprak işleme aletleri ile kesilmesinin mekaniğini görecek öğrenci aynı zamanda topraktaki sıkışma etkilerini de görecektir. Son olarak toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesini öğrenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Engin ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Toprak işleme sistemlerinde “Toprak Mekaniği”nin önemini öğrenme
2Toprak gerilmelerini kavrama (Mohr Gerilme Dairesi)
3Toprağın kesilmesinin mekaniğiniöğrenme
4Toprakta aletlerin yaptığı sıkışma
5Toprak işleme aletlerinin çeki kuvvetinin tahminlenmesini öğrenme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. toprak fiziksel özellikleri 2. Toprak sınıflandırması 3. Toprak gerilmeleri, Mohr Gerilme Dairesi 4. Toprak kesilmesi 5. Toprak sıkışması 6. Toprak işleme aletlerinin çeki kuvvetlerini tahminleme modelleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak mekaniğine GİRİŞ
2Toprağın fiziksel özellikleri 1
3Toprağın fiziksel özellikleri 2
4Toprak sınıflandırması
5Toprak fiziksel özelliklerini ölçüm metodları -1
6Toprak fiziksel özelliklerini ölçüm metodları -2
7Toprakta gerilmeler – Mohr Gerilme Dairesi
8ARA SINAV
9Toprağın kesilmesi- Düz bıçak
10Toprağın kesilmesi-eğik bıçak
11Toprak Mukavemeti
12Toprak Mukavemeti ölçüm metodları
13Toprak sıkışması
14Toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesi
15Toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesi- Farklı Modeller
16 FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Soil Cutting & Tillage, McKyes 2. Agricultural Machines, Theory and Construction. 1972. H. Bernacki, J. Haman, Cz. Kanafojski. Warsaw, Poland,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15 5 1  2 24351 
ÖÇ2414 2  2 32341 
ÖÇ3533 3  2 23231 
ÖÇ4435 3  3 24251 
ÖÇ5514 3  2 45451 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr