 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZTM320 | TARIMDA ENERJİ KULLANIMI | Seçmeli | 3 | 6 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; enerji, tarımda enerji kullanımı, alternatif enerji kaynaklarının tarımda kullanımı, tarımsal üretimde enerji bilançosu ve tarımda enerji tasarrufu konularını kavramasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof.Dr. R. Cengiz AKDENİZ | Öğrenme Çıktıları | | Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Enerjiye ilişkin temel kavramlar, enerjinin biçimleri, enerjinin sınıflandırılması, tarımda enerjinin yeri ve önemi, tarımda enerji kullanımı, tarımda kullanılan alternatif enerji kaynakları, tarım ve orman atıklarından enerji kazanılması, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidrolik enerji ve jeotermal enerjinin tarımsal üretimde uygulamaları, tarımsal üretimde enerji bilançosu, tarımda enerji tasarruf yöntemleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | | Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yavuzcan, G. 1994 Enerji Teknolojisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1324. Ankara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi. Ankara, ISBN: 975-482-171-2 117 s. (Ders Kitabı)
Stanhill, G. 1984 Energy and Agriculture. Springer-Verlag, Germany, ISBN:3-540-13476-X192p.
Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2007. Thermodynamics, An Engineering Approach Sixth Edition. Mc Graw Hill, ISBN: 978-007-8.
Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2008. Termodinamik-Mühendislik Yaklaşımıyla, Çeviri Editörü: Ali Pınarbaşı, ISBN: 978-975-6240-26-7, İzmir Güven Kitabevi, İzmir.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|