Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YTK302BİTKİSEL ÜRETİMDE YENİ TEKNİKLER VE UYGULAMALARISeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin ekonomik açıdan önemli bahçe bitkileri türlerinin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesini, bu teknikler ile bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ayşe GÜL, Prof. Dr. Elmas ÖZEKER
Öğrenme Çıktıları
1Ekonomik açıdan önemli bahçe bitkileri türlerinin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler ile ilgili gelişmeleri kavrayabilme,
2Bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliğini planlayabilme,
3Bu teknikleri uygulayabilme
4Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Meyveciliğin dünya ve ülke tarımsal potansiyeli içindeki yeri ve önemi, Ekonomik açıdan önemli meyve türlerinin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler (yeni meyve yetiştirme sistemleri, çeşit ve anaç ıslahı, ıbodur anaç, budama, terbiye sistemleri, hasat yöntemleri vb.), Örtü altında meyvecilik ve bağcılık, Sebze yetiştiriciliğinde aşılı fide kullanımı, Modern seracılık, Topraksız tarım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Meyveciliğin dünya ve ülke tarımsal potansiyeli içindeki yeri ve önemiÖğrenci ödev konularının belirlenmesi ve dağıtımı. Deneme bahçesinde uygulama
2Yumuşak çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler ve gelişmeler. Deneme bahçesinde uygulama
3Sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler ve gelişmeler.Deneme bahçesinde uygulama
4Sert kabuklu, üzümsü, Akdeniz meyve türleri ve turunçgillerin yetiştiriciliğinde uygulanan yeni teknikler ve gelişmelerDeneme bahçesinde uygulama
5Örtü altında meyvecilik ve bağcılıkDeneme bahçesinde uygulama
6Öğrenci sunumları ve tartışmaÖğrenci sunumları ve tartışma
7Yeni teknikleri uygulayan meyve bahçelerine teknik gezi Teknik gezi
8Ara sınavDeneme bahçesinde uygulama
9Sebze yetiştiriciliğinde aşılı fide kullanımıÖğrenci ödev konularının belirlenmesi ve dağıtımı. Serada uygulama
10Modern seracılıkSerada uygulama
11Topraksız tarım teknikleri Serada uygulama
12Topraksız tarım teknikleri Serada uygulama
13Ticari bir işletmenin ziyaret edilmesiTicari bir işletmenin ziyaret edilmesi
14Besin çözeltisi hazırlama ve uygulamaSerada uygulama
15Öğrenci sunumları ve tartışmaSerada uygulama
16Öğrenci sunumları ve tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özçağıran, R., A. Ünal, E. Özeker ve M. İsfendiyaroğlu, 2011. Ilıman İklim Meyve Türleri, Cilt I, Sert Çekirdekli Meyveler, E. Ü. Yayınları. (Baskıda). Özçağıran, R., A. Ünal, E. Özeker ve M. İsfendiyaroğlu, 2011. Ilıman İklim Meyve Türleri, Cilt II, Yumuşak Çekirdekli Meyveler, E. Ü. Matbaası. (Baskıda). Özçağıran, R., A. Ünal, E. Özeker ve M. İsfendiyaroğlu, 2007. Ilıman İklim Meyve Türleri, Cilt III, Sert Kabuklu Meyveler, E. Ü. Yayınları, Ziraat Fakültesi Yayın No: 566, 308 s. Hartmann, H.T., Kester, D.E., Davies F.T. and Geneve, R.L.Jr., 2002. Plant Propagation, Principles and Practices. 7th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 880 s. Gül A., 2008. Topraksız Tarım. Hasad Yayıncılık, 144 s. Raviv M., Lieth J.H., 2008. Soilles Culture: Theory and Practice. Elsevier, 587 s. Savvas D., Passam H. (ed.), 2002. Hydroponic Production of Vegetables and Ornamentals. Embryo Pub., Greece, 463 s. Tüzel Y., Gül A., 2008. Seralarda İyi Tarım Uygulamaları. İzmir, 172 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr