 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | INO302 | TARIMSAL BİLGİ VE İNOVASYON SİSTEMLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yeniliklerin üretilmesi ve kullanımının uluslar arası rekabetteki öneminin kavranması. Bilgi ve İnovasyon Sisteminde (BİS) aktör ilişkilerinin incelenmesi. Etkin bir BİS’nin işleyişinin öğrenilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Murat BOYACI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilgi ve İnovasyonun toplumsal gelişme ve uluslar arası rekabetteki öneminin kavranması. | 2 | BİS’de kırsal toplumun rollerinin tanımlanması | 3 | İnovasyon sürecinde aktörler arası işbirliğini geliştirme becerilerinin kavranması | 4 | İnovasyon ekonomisinin öğrenilmesi | 5 | Dünyada ve Türkiye’de ulusal ve yerel inovasyon sistemlerinin incelenmesi |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Globalleşme ve sürdürülebilir kalkınma dikkate alınarak bilgi ve inovasyon sistemleri incelenecektir. Süreçteki aktörler ve rolleri tanımlanacaktır. Türkiye’de ve dünyadaki uygulamalar ile politikalar tartışılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilgi ve İnovasyon Kavramları
| Kaynak tarama, tartışma | | 2 | Tarımsal Bilgi ve İnovasyon Sistemleri (BİS)’ndeki gelişmeler ve Modeller
| Araştırma, tartışma | | 3 | İnovasyon Ekonomisi
| Araştırma, tartışma | | 4 | Tarım Nasıl Yenilikçi Olur?
| Araştırma, tartışma | | 5 | Dünyayı Besleyen İnovasyonlar
| Araştırma, tartışma | | 6 | Sosyal İnovasyon
| Araştırma, tartışma | | 7 | Kurumsal İnovasyon
| Araştırma, tartışma | | 8 | Arasınav | | | 9 | İnovasyon Göstergeleri
| Araştırma, tartışma | | 10 | İnovatif Kültürün Oluşturulması
| Araştırma, tartışma | | 11 | Ulusal İnovasyon Sistemleri
| Araştırma, tartışma | | 12 | Tarıma Dayalı Sanayide İnovasyon
| Araştırma, tartışma | | 13 | Dünyadaki BİS’inden örnek uygulamalar
| Araştırma, tartışma | | 14 | Farklı sektörlerde BİS
| Araştırma, tartışma | | 15 | İnovasyon Startejileri ve Politikalar
| Araştırma, tartışma | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Anderson et al, 2003, Alberta’s agricultural research and innovation strategic framework, Alberta’s Agricultural research and institute, Edmonton, Canada, 49p.
Hall, A., 2006, public private sector partnerships in an agricultural innovation , Merit working paper: 2006-002, Netherlands
Hocde, H., et al., 2006, From participation to partnership: a novel way for research to accompany innovation process, IAS,.
Röling, N., 1990a, Extension Science Information Systems in Agricultural Development, Cambridge University Press, Cambridge, Newyork, 233p.
Spielman, D., 1999, Innovations systems perspectives on developing country agriculture: a critical review ISNAR, Discussion paper 2
Temel, T, 2002, Innovation systems of Azerbijan an assessment of institutional linkages ISNAR, country report, The Netherlands, 57p.
World Bank, 2006, Enhancing Agricultural Innovation, ARD, 118p.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|