Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YCS201 | YÖNETİM VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı Çalışma yaşamını sosyolojik bakış açısıyla değerlendirmektir. Dersi alan öğrenciler,
-Çalışma sosyolojisinin konusunu ve çalışmanın değişen anlamını tartışabilecektir
- İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki fonksiyonlarını incelemiş olacaklardır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Asist. Prof. Dr. EBRU ÇETİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çalışma sosyolojisinin ve modern çalışma yaşamının temel kavramlarını tanımlayabilme | 2 | İşletmelerde insan kaynakları yönetimi politikalarını kavrayabilme ve yorumlayabilme | 3 | Küresel ve yerel düzeydeki iş yaşamı ile ilgili sosyal olgu ve olayları takip edebilme sorumluluğu ve becerisine sahip olabilme | 4 | Sosyolojik bilgi becerilerini çalışma yaşamında grup çalışmalarında uygulayabilme | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste iş ve çalışma ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak “modern” sektörlerdeki iş ilişkileri incelenecektir.Ayrıca , insan kaynaklarının ana fonksiyonlarının uluslararası ve karşılaştırmalı bir perspektifle incelenecektir. Bu amaçla, insan kaynakları yönetiminin organizasyon içindeki stratejik rolü analiz edilecektir. İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktaları, yöneticilerin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki fonksiyonları ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı, Önemi, Kapsamı | | | 2 | Çalışma sosyolojisinin tanımı, konusu, tarihi. | | | 3 | İş ve çalışma kavramlarına sosyolojik bir bakış, | | | 4 | Çalışmanın değişen anlamı,İşgücünün küreselleşmesi, 2000’li yıllarda çalışan insan. | | | 5 | Dünya ekonomisinin gelişim dinamikleri, yeni küresel düzenlemeler ve çalışma ilişkileri | | | 6 | Yeni teknoloji, üretim ve yönetim biçimlerine ilişkin kavramlar: yalın üretim, tam zamanında üretim, esnek işletme modeli | | | 7 | İşletmeYönetimde Doğu Paradigması:Japonya örneği | | | 8 | Arasınav (Vize) | | | 9 | Japon işletme yönetimini Batı Avrupa işletmelerinden ayıran farklar | | | 10 | İnsan Kaynakları Kavramı ve Önemi | | | 11 | İnsan Kaynakları Yönetimine Geçişi Hızlandıran Etmenler | | | 12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin İşlevleri | | | 13 | İşletmelerde iletişim | | | 14 | Örgüt Kültürü | | | 15 | Dersin Değerlendirilmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Keith Grint (çev. ed. Veysel Bozkurt) (1998) Çalışma Sosyolojisi. Alfa Yayınları.
-Zafer ZİRHİNLİOĞLU, Meslekler ve Sosyoloji, Gündoğan, 1996
-Veysel BOZKURT, Yeni Çalışma Etiği, Alesta, 2000
-Metin EROL, Sanayileşme ve Ekonomik Gelişmenin Sosyolojisi, Nobel, 2002
-Gürüz Demet, Yaylacı Özdemir Gaye( 2009) İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, MediCat, İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |