Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3301003172019AYAKKABI VE ÇANTA TASARIMISeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin tüketicilerin ve işletmelerin değişen taleplerine göre ayakkabı ve çanta tasarımı yapabilmeleri hedeflenmiştir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Dr. Özlem KURTOĞLU NECEF
Öğrenme Çıktıları
1Temaya uygun ayakkabı ve çanta tasarımı gerçekleştirme
2Hedef kitleye göre hazır giyim koleksiyonuna uygun ayakkabı ve çanta koleksiyonu oluşturma
3Model geliştirme ve objeleri soyutlama becerisine sahip olma
4Görsel sunum tekniklerini öğrenme
5Görsel sunum tekniklerini uygulayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tasarım ile ilgili temel terim ve kavramlar, tasarım öge ve prensipleri, tasarım yöntemleri, tema kaynakları, tema belirleme, temaya uygun yan sanayi (kalıp, deri, kumaş, taban, ökçe, aksesuar vb.) materyallerin belirlenmesi, görsel hikaye panosunun hazırlanması, kalıp etüdü, eskiz çalışmaları, model geliştirme, modelden model geliştirme, çalışmaların sunumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders amacı ve konuları üzerine bilgilendirme, temel terim ve kavramlar, güncel ayakkabı modası üzerine söyleşi, öğrencilerin bilgilerini ölçme, Tasarım ögeleri; çizgi, renk, doku, tasarım prensipleri; uyum, denge, ritm, bütünlükAnlatım, Proje verme, Beyin Fırtınası
2Tasarlama yöntemleri, ölçü ve oranlar, tema kaynakları, doğa,tarihi olay, dönem, uygarlıklar, moda akımı,işletme tarzı vb., hedef kitle belirleme; yaş, cinsiyet, kullanım amacı, kullanım yeri, meslek vb.Anlatım, Beyin Fırtınası
3Temaya uygun yan sanayi ( (kalıp, deri, kumaş, taban, ökçe, aksesuar vb.) materyallerin belirlenmesi, görsel hikaye panosunun hazırlanmasıAnlatım, Beyin Fırtınası
4Belirlenen kalıbın etüd çalışmasıBeyin Fırtınası
5Eskiz çalışmalarıAnlatım, Proje verme, Beyin Fırtınası
6Model geliştirme (tasarlanan eskizlerden seçilen tasarımın iyileştirilmesi)Anlatım, Proje verme, Sunum, Beyin Fırtınası
7Model geliştirmeAnlatım, Proje verme, Beyin Fırtınası
8Ara Sınav
9Model GeliştirmeBeyin Fırtınası
10Modelden model geliştirme (tasarlanan modele bağlı kalarak ürün tasarımlarının çeşitlendirilmesi)Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası
11Modelden model geliştirme, objeleri soyutlamaAnlatım, Beyin Fırtınası
12Modelden model geliştirme, objeleri soyutlama, çizimlerin yapılmasıAnlatım, Sunum, Beyin Fırtınası
13Tasarımların renklendirilmesi, çalışmaların dosyalanmasıAnlatım, Sunum, Beyin Fırtınası
14Görsel sunum teknikleri, eleştiri çeşitleri, sunum hazırlamaAnlatım, Sunum, Beyin Fırtınası
15Sunum, genel değerlendirmeSunum
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama31030
Proje Sunma313
Bireysel Çalışma8324
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1      45  
ÖÇ2 5    5322
ÖÇ3 4    2432
ÖÇ4 1      52
ÖÇ5        53
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr