Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9109015112016Elective118
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Tükettiğimiz gıdalar ile sağlık arasındaki ilişkinin pek çok çalışma ile ortaya konması beslenme bilimlerini, yaşamın devam ettirilmesi, açlığın giderilmesi ve bir gıdanın sağlık üzerine olumsuz etkilerin olmaması yaklaşımından daha ileri noktalara taşımıştır. Artık sayılan tüm bu fonksiyonlarının yanı sıra gıdanın, sağlığı tehlikeye düşürecek unsurları içermemesi, sağlığı güçlendirecek ve kalp-damar hastalıkları, bazı kanserler ve şişmanlık vb kronik hastalıkların riskini azaltacak özellikleri de taşıması gerekmektedir.
Name of Lecturer(s)
Prof. Dr. Sedef Nehir EL, Prof. Dr. Sibel KARAKAYA
Learning Outcomes
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Gıda Biyokimyası, Beslenme
Course Contents
Beslenme ve ürün geliştirme, optimum beslenme önerileri, beslenme rehberleri ve gıda endüstrisinin sorumluluğu, gıdaları daha besleyici ve sağlıklı kılan bileşenler, fonksiyonel gıdalar, bireysel beslenme kavramı, nanoteknoloji ve gıda endüstrisindeki uygulamaları
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
DERS KİTABI: 1. Nutritional Genomics: Discovering the Path to Personalized Nutrition, Kaput J and Rodriquez RL (Eds) Wiley Interscience, New York, 2006, 496 PP. 2. Functional Foods Biochemical and Processing Aspects, Shi J, Mazza G, Le Maguer M (Eds) Vol. 2, CRC Press, New York, 2002, 409 PP. 3. Functional Foods Concept to Product, Gibson, GR and Williams, CM (Eds) Woodhead Publishing Ltd. New York, 2000, 374 PP. 4. Ashwell, M, Concept of Functional Foods, Ilsi Europe Concise Monograph Series, Ilsi Press, Washington DC, 2002, 40 PP YARDIMCI KİTAPLAR: Konu ile ilgili süreli yayınlar, resmi internet sayfaları
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
TOTAL WORKLOAD (hours)0
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr