Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 9401035062019 | Measurement of Achievement in Education | Elective | 1 | 2 | 6 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Objectives of the Course |
1. Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının türlerini bilgisi.
2. Ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması sürecinin aşamalarının bilgisi.
3. Geçerlik ve güvenirlik ile madde analizine ilişkin temel kavramların anlam bilgisi.
4. Bir ölçme aracının geçerlik çalışması yapabilme.
5. Bir ölçme aracının güvenirlik çalışması yapabilme.
6. Bir ölçme aracının madde analizi yapabilme.
7. Kullanılacak ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliklerini değerlendirme.
8. Geliştirilen ya da uyarlanan bir ölçme aracını değerlendirme.
9. Ölçme konusuna yönelik özgün madde havuzu oluşturabilme.
10. Madde analizi sonuçlarına göre madde seçebilme.
Ölçme araçlarını kullanarak veri toplayabilme.
|
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. T. Oğuz BAŞOKÇU |
Learning Outcomes |
|
Mode of Delivery |
Face to Face |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanmasına ilişkin temel süreçler.
Geliştirme ve uyarlama çalışmalarında madde analizi teknikleri ile geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılması.
Bu ölçme araçlarını kullanarak veri toplamak ve değerlendirme yapmak
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
Recommended or Required Reading |
Atılgan, H. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. 3. Basım. Ankara: Anı yayıncılık.
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM yayınlar.
Cohen, R. J., Swerdlik, M. E. Ve Phillips, S. M. (1998). psychological testing and assessment: An introducation to tests and masurement. California: Mayfield Publishing.
DeVellis, R. F. (1991). Scale development: Theory and application. California: Sage publications.
Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği yayınları.
Kline, P. (1993). The handbook of psychological testing. New York: Routledge.
Murphy, K. Ve Davidshofer, C. O. ( 1998). psychological testing. New Jersey: Prentice Hall.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | | Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |