Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9304065212011Hemşirelikte KonforSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste sağlık bilimlerinde ve hizmetlerinde konfor kavramını ve kullanımını incelenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Şebnem ÇINAR YÜCEL
Öğrenme Çıktıları
1Konfor Kavramını kavrayabilme
2Konfor kuramının düzey ve boyutlarını kavrayabilme
3Eğitimde konfor kuramını uygulayabilme
4Araştırmalarda konfor kuramını uygulayabilme
5Konfor sonuçlarını ölçebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Konfor tanımı Kavram Olarak Konfor Konfor Kuramının Gelişimi Konfor Kuramının Düzey ve Boyutları Bakımda Konforun Yararı Kurumsal Ortamlarda Konfor Eğitimde Konfor Kavramının Kullanımı Hemşirelik Sürecinde Konfor Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Türkiye’de) Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Dünyada) Konfor Sonuçları Konfor Ölçümleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, programın tanıtılması, Konfor tanımı
2Kavram Olarak Konfor
3Konfor Kuramının Gelişimi
4Konfor Kuramının Düzey ve Boyutları
5Bakımda Konforun Yararı
6Kurumsal Ortamlarda Konfor
7Eğitimde Konfor Kavramının Kullanımı
8Ara sınav
9Hemşirelik Sürecinde Konfor
10Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Türkiye’de)
11Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Dünyada)
12Konfor Sonuçları
13Konfor Ölçümleri
14Tartışma
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Arslan H, Konuk DŞ (2009). Stigma, spiritüalite ve konfor kavramlarının meleis’in kavram geliştirme sürecine göre irdelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(1) : 51–58. 2. Hawley MP (2000). Nurse comforting strategies: Perceptions of emergency department patient, Clinical Nursing Research. 9(4):441-459. 3. Kolcaba K, Kolcaba R (1991a). An analysis of comfort. Journal of Advanced Nursing 16(11), 1301–1310. 4. Kolcaba K. (1991b). A taxonomic structure for the concept comfort. Image: Journal of Nursing Scholarship, 23(1):237-238. 5. Kolcaba K. (1992a). Holistic Comfort: Operationalizing the construct as a nurse sensitive outcome, Advances in Nursing Science, 15(1):1-10. 6. Kolcaba K. (1992b). The concept of comfort in an environmental framework. Journal of Gerontological Nursing 18(6), 33– 38. 7. Kolcaba K (2003). Comfort Theory and Practice A vision for holistic health care and research, Springer Publishing Company, New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)252
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ1    
ÖÇ2    
ÖÇ3    
ÖÇ4    
ÖÇ5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr