Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102015712018Sebze FizyolojisiSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bitkilerde meydana gelen fizyolojik olaylarının oluşması, sürdürülmesi ve sona erdirilmesine ilişkin temel sorunları fizik ve kimya prensiplerine göre açıklanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gölgen Bahar ÖZTEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Bitkiler çimlenmesi, su ve besin maddelerinin alımı ve taşınımı, bitkilerin su kaybetmesi, fotosentez ve solunum gibi temel konularda bilgi sahibi olacaktır.
2Bitkilerin kök ve yaprak sistemi, bitki enzimleri ve hormonlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
1-Bitkide meydana gelen fizyolojik olayları öğretmek 2-Bitki fizyolojisi ve uygulaması ile ilgili gerekli bilgileri vermek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitki hücresi yapısı ve temel fizyolojik olaylar
2Sebze tohum yapısı ve çimlenme
3Sebzelerde kök yapısı ve köklenme
4Su ve hücre ilişkisi
5Suyun alınması ve taşınması
6Su kaybı (transpirasyon)
7Bitkilerin besin elementleri alımı ve taşınması
8Ara Sınav
9Fotosentez
10Fotosentez ürünlerinin taşınması
11Solunum
12Sebzelerde büyüme ve gelişme
13Bitki gelişim hareketleri
14Bitki hormonları ve işlevleri
15Sebzelerde stres ve dayanıklılık fizyolojisi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kacar, B., Katkat, Vç, Öztürk, Ş., 2002. Bitki Fizyolojisi. Uludağ Universitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:198. Bursa. Kacar, B., 1989. Bitki Fizyolojisi. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1153, Ankara Vardar, Y. ve A. Güven,.1993. Bitki Fizyolojisine Giriş. Bilgehan Basınevi, Bornava-İzmir Taiz, L., Ziger, E., 2008, Bitki Fizyolojisi (3. Baskı Çeviri Editörü: İsmail Türkan), Palme Yayıncılık, Ankara, 690 s. William, G. Hopkins, 1995. Plant Physiology, The University of Western Ontario. Avcıoğlu, R. 1995.Bitki Fizyolojisi, Ders Notu. Bornova-İzmir Akman, Y. ve C. Darıcı. 1998. Bitki Fizyolojisi (Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi). Basım Kariyer Matbacılık Limitet Şirketi. Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma16348
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)226
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1     55 
ÖÇ2        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr