 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9102025472007 | Kentsel Entomoloji | Seçmeli | 1 | 1 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; şehirlerde ve insanların diğer yaşam ortamlarında bulunan ve insanlara doğrudan veya dolaylı zarar veren hayvanların tanınmasını, zararlılık durumlarını ve ekonomik önemlerini benimsemelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Yusuf KARSAVURAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsanlara zarar veren önemli hayvanları tür düzeyinde tanıyabilmesi, | 2 | Konu ile ilgili makale, proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme | 3 | Bu bilgiler ışığında savaşa karar verebilme ve rapor düzenleyebilme | 4 | İnsanlara zarar veren hayvanlarla ilgili filogenetik yapıyı tanıyabilmesi | 5 | Biyoloji ve zarar şekillerini bilmesi, | 6 | Uygun yöntem ve teknikler kullanarak kentsel zararlılar ile ilgili sorunların çözümü için öneri yapabilme, | 7 | Zararlılarla karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilmede türlerin özelliklerinden yararlanabilme ve çözüm üretebilme, |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnsanların yaşam ortamları ve şehirleşme,İnsanların yaşam ortamlarında bulunan hayvanların yer aldığı filumlar ve genel özellikleri,Arthropoda, filumunda yer alan önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri,Chordata filumunda yer alan önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri,- Zararlılar ve zararlılık durumları ve önemleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İnsanların yaşam ortamları ve şehirleşme, özellikleri | | | 2 | İnsanların yaşam ortamlarında bulunan hayvanların sınıflandırılması, ekonomik önemleri ve önemleri açısından diğer zararlı gruplarıyla karşılaştırılması | | | 3 | Arthropoda filumuna bağlı önemli türlerin insan yaşamı açısından önemi, Arthropoda filumunun genel özellikleri ve sınıfları | | | 4 | Crustacea, Diplopoda, Chilopoda sınıflarına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 5 | Arachnida sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 6 | Arachnida sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 7 | Insecta sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Insecta sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 10 | Insecta sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 11 | Insecta sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 12 | Chordata filumuna bağlı önemli türlerin insan yaşamı açısından önemi, Chordata filumunun genel özellikleri ve sınıfları, Amphibia sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 13 | Mammalia sınıfına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 14 | Rodentia (Mammalia) takımına bağlı önemli türler, tanınmaları, önemleri, biyolojileri | | | 15 | Dönem ödevi ve rapor hazırlama, değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı:
Karsavuran, Y., Kentsel Entomoloji, Basılmamış Yüksek Lisans Ders Notları, Ege Üniv. Ziraat Fak., Bornova, İzmir, 106 s., 2010.
Yardımcı Kitaplar:
1. Anonymous, Zirai Mücadele Teknik Talimatları Cilt 1, T.C. Tar. Köyişl. Bak. Tarımsal Araştırmalar Gn. Md., Ankara, 283 s., 2008.
2. Baran, İ., Atatür, M. K., Türkiye Herpetofaunası (Kurbağa ve Sürüngenler), T.C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara, 214 s., 1998.
3. Ecevit, O., İnsan ve Hayvan Zararlısı Arthropod (Arthropoda)’lar. O.M.Ü. Zir. Fak. Ders Kitabı No.28, 296 s., 1998.
4. Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Ata. Üniv. Yay. No: 646, Kazım Karabekir Eğitim Fak. Yay. No: 3 Ders Kitapları Serisi No: 3, Erzurum, 735 s., 1987.
5. Robinson, W. H., Urban Entomology. ChapmanHall, London, 430 pp., 1996.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Quiz | 5 | 1 | 5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|