Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102065221998Tarımsal Bilgi ve Bilgi Akış SistemleriSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımsal yayımda bilgi kavramına eleştirel bakabilecekler ve daha etkili çalışan bir bilgi akış sistemi kurabilme becerisini elde edeceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Tayfun Özkaya
Öğrenme Çıktıları
1Daha etkili bir bilgi akış sistemi geliştirebilme becerisi edinme
2Katılımcı araştırma ve katılımcı ıslah kavramını takdir etme ve araştırma önerisi hazırlayabilme
3Tarımsal yayımda bilgi kavramına ekonomik, sosyal yapı açısından eleştirel bakabilme becerisi ve tutumu
4Farklı bilgi üretim ve enformasyon yaklaşımlarını kavrama ve tanıyabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri; veri, enformasyon ve bilgi kavramları; Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sistemi, Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayım, katılımcı araştırma, katılımcı ıslah, Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemi; RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin sentezi; Yerel bilgi sistemleri, “endüstriyel tarım”, “düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri;
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri Tanışma
2Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarıOkuma-Kaynak tarama,
3Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sitemiOkuma-Kaynak tarama,
4Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayımOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
5Katılımcı araştırma, katılımcı ıslahOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
6Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemiOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
7Öğrenci ödevlerinin sunumuOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
8Öğrenci ödevlerinin sunumuOkuma-Kaynak tarama,
9Arasınav
10RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin senteziOkuma-Kaynak tarama,
11Yerel bilgi sistemleriOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
12"düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri;Okuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
13Öğrenci ödevlerinin sunumuOkuma-Kaynak tarama, ödev hazırlama
14Öğrenci ödevlerinin sunumuOkuma-Kaynak tarama,
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Tayfun Özkaya (1996) Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Yay. No: 520, İzmir. - A. D. Groot (1990) The Raaks Methodology, Agric. University Wageningen, Wageningen - Freire, P. Ezilenlerin Pedagojisi,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Proje Sunma4416
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)237
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   5 555533545
ÖÇ2  5 5555355555
ÖÇ3      55533435
ÖÇ43  3  55533545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr