Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102065332005Tarımda Enformasyon Yönetimi ve Bilişim TeknolojileriSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bir üretim faktörü olarak, bilginin öneminin kavranılması. Bilgi yönetimi, Bilişim teknolojilerinin kırsal kalkınmada kullanımını anlaşılması. Dünyada ve Türkiye’de bilişim teknolojilerine yönelik politikaların ve deneyimlerin öğrenilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Murat BOYACI
Öğrenme Çıktıları
1Aktörler arası işbirliğini geliştirme becerilerinin öğrenilmesi
2Enformasyon yönetiminin ve yaklaşımların anlaşılması ve yönetim becerilerinin kazanılması
3Dünyada ve Türkiye’de bilişim teknolojilerinin tarımsal kalkınmada kullanım deneyimlerinin incelenmesi
4Kırsal kesimde bilgi toplumunu geliştirme yollarının öğrenilmesi
5Bilgi üretmenin gelişmedeki öneminin kavranması.
6Tarımsal bilginin benimsenme süreçlerinin kavranması.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri, bunlara yönelik politikalar, kapasite geliştirme, enformasyon yönetimi, enformasyon yönetiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı, kırsal kesimde bilgi toplumunun oluşturulması, dünyada ve diğer sektörlerde enformasyon yönetimi ve deneyimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler, dersten beklentilerin saptanması Enformasyon kavramı; Okuma-Kaynak tarama, tartışma
2Toplayıcılıktan Bilgi toplumuna insanın serüveniOkuma-Kaynak tarama, tartışma
3Bilgi ve İktidar EtkileşimiOkuma-Kaynak tarama, tartışma
4Yerel BilgiOkuma-Kaynak tarama, tartışma
5Enformasyon YönetimiOkuma-Kaynak tarama, tartışma
6Enformasyon YönetimiOkuma-Kaynak tarama, tartışma
7Kırsal Kesimde bilgi toplumunun oluşumuOkuma-Kaynak tarama, tartışma
8Ara Sınav
9Bilişim ve İletişim TeknolojileriOkuma-Kaynak tarama, tartışma
10Bilişim ve İletişim TeknolojileriOkuma-Kaynak tarama, tartışma
11Bilişim ve İletişim Teknolojilerinde Politika ve StratejilerOkuma-Kaynak tarama, tartışma
12Enformasyon sistemi açısından Bilişim ve İletişim TeknolojileriOkuma-Kaynak tarama, tartışma
13Kırsal kalkınmada Bilişim ve İletişim Teknolojilerinin kullanım potansiyeliOkuma-Kaynak tarama, tartışma
14Tarım dışında Bilgi Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin rolü Okuma-Kaynak tarama, tartışma
15Tarım dışında Bilgi Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin rolüOkuma-Kaynak tarama, tartışma
16Final SınavıOkuma-Kaynak tarama, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arnon, I., 1987, Modernization of Agriculture in Developing Countries, Resources, Potentials and Problems, Second Edition, John Willey & Sons Ltd., 626p. Bunders, J., Haverkort, B., Hiemstras, W., 1996, Biotechnology Building on Farmers’ Knowledge, McMillian Education Limited, London, 240p. Chambers, R., 1997, Whose Reality Counts Putting the First Last, Intermadiate Technology Publications, 297p. Cronch, B.R. and Chamala, S., 1980, International Experience in Communication & Innovation, Extension, Education and Rural Development, Vol: 1, Jonh Wileys Sons, 371p. Lucey, T., 1995, Management Information Systems 7th.Edition, DP Publications Ltd. 300p. Mowlana, H., 1998, Global Information and World Communication, SAGE Publications; London, New Delhi, 270p. Nanna, N., Boysan, S., Qunantre, S., 1996, The East Asian Miracle and Information Technology Stratecgic Management of Technology Learning, World Bank Discussion Papers,326, Washington D.C., 242p. Plant, R., Stone, N., 2002, Knowledge Based Systems in Agriculture, Mc Graw Hill, Inc. New York 364 p. Rusten, E.,et al. 2003, Future Directions in Agriculture and Information and Communication Technologies (ICTs) at USIAD, Wincork International, 80pp. Röling, N., 1990a, Extension Science Information Systems in Agricultural Development, Cambridge University Press, Cambridge, Newyork, 233p. Webster, F., 1999, Theories of The Information Society, Routledge, London and Newyork, 257p. Zijp. W., 1994, Improving The Transfer and Use of Agricultural Information, A Guide to Information Technology, World Bank, Discussion Paper (247), Washington, D.C. 105p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Rapor Hazırlama31545
Proje Hazırlama31854
Proje Sunma339
Bireysel Çalışma15345
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)228
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   244  5 54 3
ÖÇ2344 4443545544
ÖÇ3    4         
ÖÇ443 34443 45  3
ÖÇ534434543545544
ÖÇ63233  3   33  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr