Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102125332003Mineral Gübreler ve Gübre Materyalinin Analiz TekniğiSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Öğrencilerin Mineral gübrelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanımasını ve analiz tekniklerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Hakan ÇAKICI
Öğrenme Çıktıları
1Mineral gübrelerin fiziksel özelliklerine ait analizleri uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
2Mineral gübrelerin kimyasal özelliklerine ait analizleri uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
3Mineral gübrelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenme ve toprak verimliliği açısından önemini tanımlayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gübre üretim teknolojisi, Analitik kimya, Toprak Kimyası, Gübreler ve gübreleme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mineral gübrelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve toprak verimliliği açısından önemiMineral gübrelerin sınıflandırılması
2Mineral gübrelerin fiziksel özellikleriMineral gübrelerde elek analizi
3Mineral gübrelerin kimyasal özellikleriMineral gübrelerde nem tayini
4Azot içeren mineral gübrelerMineral gübrelerde toplam azot analizi
5Nitrat azotu içeren mineral gübrelerMineral gübrelerde nitrat azotu (NO3-N) analizi
6 Amonyum azotu içeren mineral gübrelerMineral gübrelerde amonium azotu (NH4-N) analizi
7Mineral gübrelerde biüreMineral gübrelerde biüre tayini
8Fosfor içeren mineral gübrelerMineral gübrelerde fosfor analizi
9Potasyum içeren mineral gübrelerMineral gübrelerde potasyum analizi
10Ara sınav
11Mikro element içeren gübreler 1Mikro element gübrelerinde demir ve çinko analizi
12Mikro element içeren gübreler 2Mikro element gübrelerinde bakır ve mangan analizi
13Mikro element içeren gübreler 3Mikro element içeren gübrelerde Bor analizi
14Uygulama sınavı
15Yarıyıl sonu sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kacar, B., Kütük, C., 2010, Gübre Analizleri. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1497. Ankara Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13565
Uygulama/Pratik13339
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Laboratuvar Sınavı133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)245
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1                   
ÖÇ2                   
ÖÇ3                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr