Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201165562015Studies in Transnationalism IISeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Dersin Amacı
Bu dersin amacı farklı dünya yazarlarının romanlarında ulusötesi kavramları ve özellikle ulusötesi kimlikleri yakın okuma yoluyla sorgulamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Şebnem Toplu
Öğrenme Çıktıları
1İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında belli bir konuda uzmanlık kazanmış olmaları
2Edebiyat ve kültür kuramları ve yaklaşımlarına yüksek lisans düzeyinde hakim olmaları
3Karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmeleri
4Tartışmaya ve analitik düşünmeye dayalı makale yazabilmeleri
5Özgün bir tez konusu oluşturmada gerekli araştırma yöntemlerini kullanabilmeleri
6Bağımsız çalışma yeteneğini geliştirebilmeleri
7Eleştirel ve özgün fikirler üretebilmeleri
8Çalıştıkları alanda edindikleri bilgileri ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunabilmeleri
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ulusötesi, ulusötesi kimlik, değişen kimlik, üçüncü ve dördüncü dünya yazarları ve romanları, İngilizce yazan dünya yazarları ve romanları, vb.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction to transnational identitiesAnlatım
2Transnational sensibilities Tartışma
3Aravind Adiga "The White Tiger"Tartışma
4Aravind Adiga "The White Tiger"Tartışma
5Khaled Hosseini "The Kite Runner" Tartışma
6Khaled Hosseini " The Kite Runner" Tartışma
7Mohsin Hamid "The Reluctant Fundamentalist"Tartışma
8Mohsin Hamid "The Reluctant Fundamentalist" Tartışma
9Ara sınav.
10Jhompa Lahiri "The Namesake"Tartışma
11Jhompa Lahiri "The Namesake"Tartışma
12Kathryn Stockett "The Help"Tartışma
13Kathryn Stockett "The Help"Tartışma
14Overall discussion.Tartışma
15Overall discussion.Tartışma
16Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Friedman, May and Silvia Schultermandl, eds. Growing Up Transnational: Identity and Kinship in a Global Era. Toronto: University of Toronto Press, 2011. Toplu, Şebnem and Silvia Schultermandl, eds. A Fluid Sense of Self: The Politics of Transnational Identity. Vienna: LIT Verlag, 2010. Forna, Aminatta. Memory of Love. Grove Press, 2011. Adiga, Aravind. The White Tiger. Hosseini, Khaled. The Kite Runner. Hamid, Mohsin. The Reluctant Fundamentalist. Lahiri, Jhumpa. The Namesake. Stockett, Kathryn. The Help. Kureishi, Hanif. The Buddha of Suburbia.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı17070
Makale Yazma12020
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)248
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr