Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9103045752009Toplu TaşımaSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Günümüzde kentlerde temel ulaşım türü toplu taşıma olacak şekilde düzenlemeler yapılmalıdır. Doğru ve bilinçli planlama yapılan toplu taşıma sistemleri kentlerde trafiğin rahatlamasının yanı sıra kente yaşayan bireylerin hareket ve ulaşım yeteneklerini de olumlu olarak etkilemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Yalçın ALVER
Öğrenme Çıktıları
11. Karayolu ve demiryolu toplu taşıma türleri hakkında bilgi sahibi olma
22. Toplu taşıma planlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olma
33. Toplu taşıma sistemlerinin işletimi hakkında bilgiye sahip olma
4
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplu taşıma türlerinin genel özellikleri; tekerlekli ve raylı toplu taşıma türleri. Kentsel ulaşımın yapısal özellikleri. Toplu taşımanın planlanması. Toplu taşıma operasyonları ve servis sıklıklarının düzenlenmesi. Toplu taşıma güzergâhları ve istasyon/durak noktalarının belirlenmesi. Toplu taşıma sistemlerinin yönetilmesi ve eşgüdümü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Kent içi toplu taşıma türleri
3Otobüs ve demiryolu ulaşım alternatifleri
4Kent içi ulaşım ve özellikleri
5Kent içi trafik kontrol teknolojileri
6Toplu taşıma planlaması
7Toplu taşıma operasyonları ve servis sıklıklarının düzenlenmesi.
8Ara sınav
9Toplu taşıma güzergâhları ve istasyon/durak noktalarının belirlenmesi.
10Toplu taşıma güzergâhları ve istasyon/durak noktalarının belirlenmesi.
11Toplu taşıma sistemlerinin yönetilmesi ve eşgüdümü.
12Toplu taşıma sistemlerinin yönetilmesi ve eşgüdümü.
13İleri toplu taşıma bilgi sistemleri
14İleri toplu taşıma bilgi sistemleri
15Sunum
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
WHITE, P., “Public Transport” UCL Press, 1995. VUHIC, V.R., “Urban Transportation Systems and Technologyh” Printice Hall, 1990. VUHIC, V.R., “Urban Transit Operations, Planning, and Economics” Printice Hall, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer199
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma19090
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma19595
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)240
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15 5 3         
ÖÇ24 5 5         
ÖÇ34 5 4         
ÖÇ43 5 5         
ÖÇ55 5 4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr