Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9103045062013Hareketli Taban HidroliğiSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere oyulmalar oyulmaya karşı alınacak tedbirler hakkında fikir sağlamak, analiz metotlarını ve ilgili problemlere uygulama yeteneği kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Dr.Gökçen BOMBAR
Öğrenme Çıktıları
1Sediment hareketinden kaynaklanan akarsularda ve su yapılarında meydana gelen değişimleri kavrama,
2Su yapılarında, sediment hareketi ve akım nedeniyle oluşacak risklere karşı alınabilecek tedbirlerin belirlenmesi,
3Konu hakkında herhangi bir problemi analiz ederek çözebilme,
4Çözüm algoritması oluşturabilme,
5Ders ile ilgili yayımlanmış bir makaleyi bulma, irdeleyip özetleyerek sınıfta sunabilme,
6Dönem içi çalışma sonuçlarını bir çalışma raporu halinde sunabilme,
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Taban formları, köprü orta ve yan ayakları, daralma oyulmaları, jet oyulmaları, oyulmalara karşı alınacak önlemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akıma karşı direnç ve direncin bileşenlere ayrılması
2Taban formlarının oluşumu, gelişimi ve tipleri
3Nehir düzenleme ve şev koruma çalışmaları
4Oyulma hesaplarında kullanılan boyutsuz parametreler
5Köprü orta ayağı oyulmaları
6Köprü yan ayağı oyulmaları
7Köprü ayağı oyulmaları
8Arasınav
9Daralma oyulmaları
10Jet oyulmaları
11Oyulmalara karşı alınacak önlemler
12Oyulmalara karşı alınacak önlemler
13Stabil kanalların projelendirilmesi
14Yılsonu raporlarının sözlü sunumu
15Yılsonu raporlarının sözlü sunumu
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Ders Notları • “Köprü Hidroliği,” A.M. Yanmaz, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. METU Press, , 2002. • “Loose Boundary Hydraulics,” A.J. Raudkivi, Prgamon Press, New Zealand, 1967. • “Sediment Transport Technology, Water and Sediment Dynamics,” D.B. Simons, F. Şentürk, BookCrafters, Inc., Chelsea, Michigan, USA, 1992. • “Sedimentation Engineering,” V.A. Vanoni, Published by American Society of Civil Engineers, Virginia, USA, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Derse Katılım355165
Tartışma21020
Deney155
Rapor Hazırlama13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)250
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15 3 4      3  
ÖÇ25 3 4      3  
ÖÇ3  54323    3  
ÖÇ4  5432     3  
ÖÇ5   2  55    5 
ÖÇ65   3 55    52
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr