Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9108015152016Sürdürülebilir Tarımsal PazarlamaSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sürdürülebilir pazarlama kavramı ve uygulamalarını inceleyerek, sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin oluşturulmasında ve uygulanmasında öğrencilerin bilgi ve becelerini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hakan ADANACIOĞLU - Prof. Dr. Gamze SANER
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilir pazarlama kavramı, kapsamı ve gelişim süreci hakkında bilgi edinme.
2Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarını karşılaştırabilme ve farklı yönlerini ortaya koyabilme
3Sürdürülebilir pazarlama çevresini öğrenme
4Sürdürülebilir pazarlama karmasındaki hedefleri öğrenme
5Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinde kullanılan stratejileri öğrenme ve bu stratejileri analiz etme becerisini kazanma
6Dünyada uygulanan başlıca sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik bilgi edinme
7Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçebilme becerisini kazanma
8Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklara ilişkin farkındalık elde etme ve sürdürülebilir tarımsal pazarlamanın etiksel boyutları hakkında bilgi edinme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Sürdürülebilir pazarlama kavramı ve kapsamı -Sürdürülebilir pazarlamanın gelişim süreci - Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması -Sürdürülebilir pazarlama çevresi -Genel olarak sürdürülebilir pazarlama karması için hedefler -Sürdürülebilir tarımsal pazarlama karması için hedefler -Tarım dışı sektörlerde sürdürülebilir pazarlama stratejileri -Tarımda sürdürülebilir pazarlama stratejileri -Dünyada uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri -Türkiye’de uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri - Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçmeye yönelik performans ölçüm teknikleri - Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklar - Sürdürülebilir pazarlamanın etiksel boyutları ve tarım sektörü açısından değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sürdülebilir pazarlama kavramı ve kapsamı Anlatım, soru- cevap, tartışma
2Sürdürülebilir pazarlamanın gelişim süreciAnlatım, soru- cevap, tartışma
3Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarının karşılaştırılmasıAnlatım, soru- cevap, tartışma
4Sürdürülebilir pazarlama çevresi Anlatım, soru- cevap, tartışma
5Genel olarak sürdürülebilir pazarlama karması için hedefler Anlatım, soru- cevap, tartışma
6Sürdürülebilir tarımsal pazarlama karması için hedefler Anlatım, soru- cevap, tartışma
7Tarım dışı sektörlerde sürdürülebilir pazarlama stratejileriAnlatım, soru- cevap, tartışma
8Arasınav
9Tarımda sürdürülebilir pazarlama stratejileriAnlatım, soru- cevap, tartışma
10Dünyada uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleriAnlatım, soru- cevap, tartışma
11Türkiye’de uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleriAnlatım, soru- cevap, tartışma
12Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçmeye yönelik performans ölçüm teknikleriAnlatım, soru- cevap, tartışma, problem çözme
13Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklarAnlatım, soru- cevap, tartışma
14Sürdürülebilir pazarlamanın etiksel boyutları ve tarım sektörü açısından değerlendirmeAnlatım, soru- cevap, tartışma
15Öğrenci Proje SunumlarıBireysel Proje Ödevi Çalışması
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ikerd, J.E. 1995. The Role of Marketing in Sustainable Agriculture, 87th Annual Meeting of American Society of Agronomy, St. Louis, Mo. Oct. 29-Nov. 3, 15s. Institute for Agriculture and Trade Policy (IATP). 1998. Marketing Sustainable Agriculture: Case Studies and Analysis from Europe, USA, 63s. Fuller, D.A.1999. Sustainable Marketing, Sage Publications, ISBN: 9780761912187, 407s. Natural Resources Institute. 2001. Sustainable NGO/CBO Agricultural Marketing Initiatives, Proceedings of a workshop held at White Field, Bangalore, 24–25 September (edited by Ann Gordon, Viendar Khatana, M.S.Ashok and Tiago Wandschneider), NRI Report No. 2660, 46s. Kotler, P., Kartajaya, H., Hooi, D.H., Liu, S. 2002. Rethinking Marketing: Sustainable Marketing Enterprise in Asia, ISBN-13: 978-0130465443, 218s. Castaño, J. 2002. Agricultural Marketing Systems and Sustainability: Study of Small Scale Andean Hillside Farms, Mansholt Graduate School, ISBN 90-6754-669-0, Wageningen, Netherlands, 268s. García-Rosell, J.C., Moisander, J. 2008. Ethical Dimensions of Sustainable Marketing: A Consumer Policy Perspective, European Advances in Consumer Research, Volume 8, 210-215. Emery, B. 2011. Sustanable Marketing, Pearson Education Ltd; 1 edition, ISBN-13: 978-0273723288, UK, 336s. Belz, F.M., Peattie, K. 2012. Sustainability Marketing: A Global Perspective, 2nd edition, John Wiley & Sons Inc., ISBN: 978-1-119-96619-7, USA, 352s. Reutlinger, J. 2012. Sustainable Marketing: The Importance of Being a Sustainable Business, Lahti University of Applied Sciences, Degree Programme in International Business Bachelor’s Thesis, Finland, 66s. Pandey, R., Kumari, S., Shrivastava , P., Rai, U.K. 2012. Sustainable Marketing Practices: A Potential Strategy for Sustainable Development in Emerging Economies, Emerging Marketing Paradigms published by Excel India Publishers, ISBN: 978-93-82062-73-8, New Delhi, pp 417-423. Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A.A., Goyal, P. 2012. Evolution of Sustainability as Marketing Strategy: Beginning of New Era”, Procedia Social and Behavioural Sciences, Vol. 37, pp. 482-489. Martin, D., Schouten, J. 2013. Sustanable Marketing, Pearson Education Limited, ISBN-13: 978-1292040899, UK, 256s. Praude, V., Bormane, S. 2013. Sustainable Marketing: Prospects and Challenges Under Present Economy', Regional Formation and Development Studies, Vol. 11, No. 3, pp. 165-176. Onaran, B. 2014. Sürdürülebilir Pazarlama, Detay Yayıncılık, Yayın No: 587, ISBN: 978-605-4940-03-5, Ankara, 210s. Marcel Meler, M., Magaš, D. 2014. Sustainable Marketing for Sustainable Development, 11th International Academic Conference, 24 June, Reykjavik, 230-248.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama14545
Proje Sunma133
Bireysel Çalışma13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)241
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ154     
ÖÇ245     
ÖÇ3455 5  
ÖÇ45555   
ÖÇ55555 54
ÖÇ65      
ÖÇ7 55    
ÖÇ8      4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr