Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9301265122019Sürekli Mesleksel Gelişim ve Eğitici GelişimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin hekimlerin öğrenme aşamalarını, STE-SMG etkinliklerini açıklayabilmesini ve eğitici gelişimi programı geliştirebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Ö. Sürel Karabilgin, Assist. Prof. Dr. Kevser Vatansever
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sürekli öğrenme, sürekli mesleksel gelişim, eğitici gelişimi kavramları, bu alanlarda kullanılan eğitim ve değerlendirme yöntemleri tartışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bath, D., & Smith, C. (2004). Academic developers: an academic tribe claiming their territory in higher education. International Journal for Academic Development, 9(1), 9 – 2 Campbell, C. M., & Gondcz, T. (2003). Chapter 5: Identifying the Needs of the Individual Learner. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 81-96). Chicago: AMA Press Davis, N., Davis, D., & Bloch, R. (2008). Continuing medical education: AMEE Education Guide No 35. Medical Teacher, 30(7), 652-666. Fox, R., Davis, D., & Barnes, B. E. (2003). Chapter 16. Integrating Theory and Practice: Toward Practical Scholarship and Scholarly Practice. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 341-360). Chicago: AMA Press Glicken, A. D., & Merenstein, G. B. (2007). Addressing the hidden curriculum: Understanding educator professionalism. Medical Teacher, 29(1), 54 - 57. Leach, D. C. (2004). Professionalism: The Formation of Physicians. The American Journal of Bioethics, 4(2), 11 - 12. Mann, K. V., & Gelula, M. H. (2003). Chapter 7: How to Facilitate Self-Directed Learning. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 121-143). Chicago: AMA Pres Merkur, S., Mossialos, E., Long, M., & McKee, M. (2008). Physician revalidation in Europe. Clinical Medicine, Journal of the Royal College of Physicians, 8(4), 371-376. Mezirow, J. (1997). Transformative Learning: Theory to Practice. New Directions for Adult and Continuing Education, 74(Summer), 5-12 Moore Jr, D. (2007). How physicians learn and how to design learning experiences for them: an approach based on an interpretive review of evidence. Continuing Education in the Health Professions: Improving Healthcare Through Lifelong Learning, 34-58. Peck, C., McCall, M., McLaren, B., & Rotem, T. (2000). Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ, 320(7232), 432-435 Skeff, K. M., Stratos, G. A., & Mount, J. F. S. (2007). Faculty development in medicine: A field in evolution. Teaching and Teacher Education, 23(3), 280-285. Slotnick, H. B. (2001). How Doctors Learn: Education and Learning across the Medical-school-to-practice Trajectory., Academic Medicine, 76(10/October), 1013-1026 Steinert, Y. (2000). Faculty development in the new millennium: key challenges and future directions. Medical Teacher, 22(1), 44-50. Steinert, Y., Mann, K., Centeno, A., Dolmans, D., Spencer, J., Gelula, M., et al. (2006). A systematic review of faculty development initiatives designed to improve teaching effectiveness in medical education: BEME Guide No. 8. Medical Teacher, 28(6), 497-526 Stern, D., & Papadakis, M. (2006). The developing physician--becoming a professional. New England Journal of Medicine, 355(17), 1794. Wentz, K. D., Jackson, J. J., Raichle, L., & Davis, D. (2003). Chapter 2. Forces for Change in the Landscape of CME, CPD, and Health System-Linked Education. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 25-47). Chicago: AMA Pres
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr