Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102076122004Traktörlerde Güç Aktarımı ve Traksiyon MekaniğiSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı; Traktörlerde motordan tekerleklere kadar gücün aktarılması ve tekerlek toprak etkileşimi sonucunda ortaya çıkan çeki kuvveti ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Ercan GÜLSOYLU ve Prof. Dr. Adnan DEĞİRMENCİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Traktör güç aktarma sistemleri ve traksiyon ile ilgili temel ilkeleri kavrayabilme
2Traktör güç aktarma sistemlerindeki elemanları ve özelliklerini kavrayabilme
3Güç aktarma sistemleri ve tekerleklerle ilgili konularda problemleri çözebilme ve yorumlayabilme
4Traksiyon mekaniği ve lastik-toprak etkileşimi ile ilgili prensipleri kavrayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Traktörlerde güç iletim sistemleri, güç ve moment kavramları ve iletim esasları, kavrama çeşitleri, mekanik güç aktarma, dişli kutuları, dişli kutularında kademelendirme, hız kirişleri, diferansiyel, son redüksiyon dişlileri, hidrolik güç iletimi, toprağın fiziksel ve mekaniksel özellikleri, tekerlek-toprak etkileşimi, gerilmeler, traksiyon.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, tanışma ve ders hakkında genel bilgiler
2Traktör güç aktarma sistemleri, güç ve moment iletimi
3Kavrama çeşitleri ve hesaplamaları
4Mekanik güç aktarma ve dişli kutularında kademelendirme
5Dişli kutuları dizaynında etkili parametreler
6Diferansiyel
7Hidrolik güç aktarma sistemleri
8Arasınav
9Gerilme ve Gerilme analizi
10Toprakların Fiziksel ve Mekaniksel Özellikleri
11Elasto-Plastik Modeller (Toprağın yük altında davranış modelleri)
12Tekerlek-Toprak İnteraksiyonu
13Traksiyon Modelleri
14Radyal ve Diyagonal Tekerleklerin Traksiyon Açısından Kıyaslaması
15Radyal ve Diyagonal Tekerleklerin Traksiyon Açısından Kıyaslaması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Keçecioğlu, G.; E. Gülsoylu, 2005. Tarım Traktörleri. Ders Kitabı. Ziraat Fakültesi Yayın No:565. Bornova- İZMİR. • Barger, E.L., J.B. Liljedahl, 1963. Tractors and Their Power Units. John Willey& Sons Inc. ISBN 0 471 04855 0. USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Problem Çözümü10440
Rapor Hazırlama2510
Rapor Sunma111
Makale Kritik Etme428
Bireysel Çalışma8324
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)207
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr