Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9103076422010Tekstil ve Konfeksiyonda Yalın ÜretimSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Tekstil ve konfeksiyon sektöründe yalın üretim kavramlarının ve uygulama tekniklerinin öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Mücella Güner
Öğrenme Çıktıları
1Yalın üretim kavramını açıklayabilme
2Yalın üretim tekniklerini kullanabilme
3Üretim sürecini yalınlaştırabilme yeteneği
4Yalın üretim teknikleri ilgili araştırma ve sunum yapabilme
5Akademik bir konuda araştırma yapabilme ve bunu yayın haline getirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
- Tam zamanında üretim, - Kaizen (sürekli gelişim), - Çok fonksiyonlu işçilik, - Eş zamanlı mühendislik, - Müşteri odaklılık, - İşlevsel yönetim modeli, - Operasyonların standardizasyonu, - Tek parça akışı, - Kanban (kart) sistemi, - Jidoka (otomasyon), - SMED (model dönüş sürelerinin kısaltılması), - Poka-yoke (hata önleyici düzenekler), - TPM (toplam verimli bakım), - 5S, - Set-Up (hazırlık) zamanlarının kısaltılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tam zamanında üretim Kaizen (sürekli gelişim)
2Çok fonksiyonlu işçilik, Eş zamanlı mühendislik
3Müşteri odaklılık İşlevsel yönetim modeli
4Operasyonların standardizasyonu Tek parça akışı
5Kanban (kart) sistemi Jidoka (otomasyon)
6SMED ( model dönüş sürelerinin kısaltılması) Poka-yoke (hata önleyici düzenekler)
7Set-Up (hazırlık) zamanlarının kısaltılması
8TPM 5 S
9Ara Sınav
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Womack, P.J., Jones, T.D., 2007. “Yalın Düşünce”. Optimist Yayın Dağıtım. No: 127. İstanbul¬¬. Monden, Y., 1983. “Toyota Production System: An Integrated Approach to Just-In-Time”. Engineering & Management Press; 3 edition. Womack, P.J., James, D. ve Reos D., “Dünyayı Değiştiren Makine”, Çev.: Osman Kabak, Panel Matbaacılık, İstanbul, 1990. Smalley A. “Seviyelendirilmiş Çekme Sistemi Yaratma”, Yalın Enstitü Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı15050
Derse Katılım12224
Proje Hazırlama15050
Proje Sunma11010
Makale Kritik Etme5420
Bireysel Çalışma20120
Ev Ödevi14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)244
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr