Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9203035162015Sinema ve KültürSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İletişim Fakültesi’nde öğrenim gören ve sinema konusunda uzmanlaşmayı hedefleyen öğrencileri, yerel ve uluslararası sinemanın toplumsal ve kültürel konumlanışı hakkında bilgilendirmeyi amaçlayan bir alan dersidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Lale Kabadayı
Öğrenme Çıktıları
1Kültürün prensiplerini bilme.
2Sinema-kültür ilişkisini kurma.
3Sinema ürünlerini kültürel olarak analiz edebilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sinema ve kültür ilişkisinin açıklanması, eleştiri ve sinema-sosyoloji bağının kurulması ve örnekler eşliğinde irdeleme yapılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sinema ve kültür. Beğeni kültürleri.
2 Sinema ve sosyal yapı.
3Sinemasal toplumsallaşma. Tüketim toplumu. Kitle tüketimi.
4Sinemada film üretimi ve kültür.
5Sansür. Yapım kodları. Stüdyo tarzı üretim ve tüketim.
6Bir sosyal organizasyon olarak sinema.
7Sinematik toplum ve izleyici.
8Ara Sınav (Vize)
9Anaakım sinema. Haz. Evrensel beğeni.
10Popüler sinema ve kurmaca film.
11Kültürel yapı ve iletişim endüstrisi açısından sinema
12Sinema kültürü
13Birinci ve İkinci sinema
14Üçüncü sinema
15Sinema-toplum ve Türkiye’de üretim.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Diken B., Laustsen C. B., Filmlerle Sosyoloji, İstanbul, Metis, 2016. Yardımcı Kaynaklar: 1) Danzin, N. K., The Cinematic Society, Sage, 1995. 2) Grainge, P., Memory and Popular Film, Manchaster University Press, 2003. 3) Rotha P., Sinemanın Öyküsü, çev. İbrahim Şener, İzdüşüm Yayınları, 2000. 4) Chapman, J., Cinemas of the World, University of Chicago Press, 2003. 5) Monaco, J. Bir Film Nasıl Okunur, çev. Ertan Yılmaz, Oğlak Yayınları, 2011. 6) Mayshark, J. F., Post-Pop Cinema, Praeger, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11818
Derse Katılım14114
Proje Hazırlama5210
Proje Sunma11515
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma21224
Okuma4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1     55 55      
ÖÇ2  5     5   55  
ÖÇ3                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr