Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9203036772015Çağdaş FotoğrafçılıkSeçmeli236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu ders, çağdaş fotoğraf uygulaması içinde en önemli gelişmeleri ve fotoğrafçıları eleştirel ve kültürel araştırmalar bağlamında incelemek için geniş tabanlı bir yaklaşımı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Zuhal Özel Sağlamtimur
Öğrenme Çıktıları
11. Çağdaş fotoğraf hakkında bilgi sağlama.
22. Çağdaş fotoğraf estetiğini anlama.
33. Postmodernizm ve sonrası dijital teknolojiyi yorumlama.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Postmodernizm ve fotoğraf, post-fotoğrafçılık, dijital fotoğrafçılık, buluntu fotoğrafçılık, sosyal medya ve fotoğrafçılık, manipülasyon, belgesel fotoğrafçılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geleneksel fotoğrafçılığın gelişimi3
2Kavramsal fotoğrafçılık3
3Belgesel fotoğrafçılıkta yeni yaklaşımlar3
4Modernizmin fotoğraftaki yansımaları3
5Modernizmden postmodernizme fotoğraf3
6Postmodernist fotoğraf3
7Gerçeklik ve kurgusal anlatım3
8Vize sınavı
9Feminist fotoğraf ve kadın fotoğrafçılar3
10Postmodernist belgesel fotoğraf3
11Baudrillard ve simülasyon3
12Dijital fotoğrafçılık3
13Manipülasyon ve gerçekliğin yeniden kurgulanması3
14Post-fotoğrafçılık3
15Yeni medyada fotoğraf3
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Durden, Mark (2014) Photography Today, London: Phaidon Press. Amelunxen, Hubertus v. - Iglhaut, Stefan – Rötzer, Florian (Ed.), (1996) Photography After Photography, Münich: G+B Arts. Mitchell, William J. (1992) The Reconfigured Eye: Visual Truth in the Post-Photographic Area, Cambridge: MIT Press. Ritchin, Fred (2009) After Photography, New York: Norton. Wombell, Paul (Ed.) (1991) Photovideo: Photography in The Age of The Computer, London: Rivers Oram Press. Lister, Martin (Ed.), (1995) The Photographic Image in Digital Culture, London and New York: Routledge. Robins, Kevin (1999) İmaj: Görmenin Kültürü ve Politikası, Nuray Türkoğlu (Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Shore, Robert (2014) Post-Photography, London: Laurence King Publising.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Tartışma14342
Proje Hazırlama21020
Proje Sunma236
Seminer199
Okuma11555
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 1     11     1 
ÖÇ2 11    11     1 
ÖÇ3                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr