Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Yüksek Lisans Programları

Sosyal Bilimler Enstitüsü - İşletme - Pazarlama ve Marka Yönetimi - İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı



Program Tanımları
Kuruluş
Pazarlama ve Marka Yönetimi İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalına bağlı olarak sunulmaktadır.
Kazanılan Derece
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Tezsiz Yüksek Lisans" derecesi alırlar.
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Programa öğrenci kabulü Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (http://oidb.ege.edu.tr/egeoidbalt.asp?xon=192&alt=207) ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Önceki öğrenmenin tanınması hakkındaki kuralları Ege Bilgi Paketinin “Önceki Öğrenmenin Tanınması” başlığı altında açıklanmaktadır. http://ebys.ege.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/taninma-proseduru.htm. Ayrıca Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde de (http://oidb.ege.edu.tr/egeoidbalt.asp?xon=192&alt=207) kurallar yer almaktadır.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tezsiz yüksek lisans programının amacı; öğrenciye mesleki konularda gerekli bilgileri kazandırmak ve bu bilgilerin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermektir. Tezsiz yüksek lisans programı; birinci-ikinci öğretim, uzaktan öğretim ya da karma öğretim programı olarak da açılabilir ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütülür. Bu program toplamda 30 yerel krediden az olmayan, en az 10 adet ders ve dönem projesi olacak şekilde 90 AKTS kredisinden oluşur. Dönem projesi, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, dönem projesinin alındığı yarıyılda dönem projesine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı bir rapor vermek zorundadır. Enstitü kurulunun önerisi ve Senatonun onayı ile belirlenen esaslara göre tezsiz yüksek lisans programının sonunda yeterlik sınavı yapılabilir. Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve dönem projesini başarıyla tamamlamış olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Program Profili
Programın amacı işletme ve pazarı karşı karşıya getirerek katılımcıların pazarlama ve markalaşmaya yönelik yönetsel, işlevsel ve iletişimsel yaklaşımlara uygun bilgi ve becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesidir. Günümüzde ilişkiler yönetim paydaşların tatminini ön plana çıkarmıştır. Paydaşlar içerisinde denge ancak bütün tarafların tatmini ile gerçekleşir. Müşteri ilişkisi kurmak ve onları sadık müşteriler haline getirmek işletmenin geleceğini risklerden korumaktadır. Bunlar ancak şeffaflık, istikrar ve pazar payını arttırmak, her seviyede müşteri ile ilgilenmek, müşteri hakkında bilgi edinmek, işletme kültürünü, değerlerini ve kimliğini tanımak, müşterilerin yaratıcılığını işletme amaçları için fırsata dönüştürmek konularında gerekli bilgileri alma ile mümkündür.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
İş dünyasında alanla ilgili uzman düzeyde istihdam edilebilmektedir.
Üst Derece Programlarına Geçiş
1/7/1996 tarihli ve 22683 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin geçici 3 üncü maddesine göre 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlanmış öğrenciler doktora programlarına tezli yüksek lisans mezunlarıyla aynı haklara sahip olarak başvurabilirler. 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan adayların doktora programlarına kabulüne ilişkin esaslar; anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. Bu tarihten sonra kayıt olan öğrencilerin doktora programlarına başvuru hakkı bulunmamaktadır.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bir dersin ölçme ve değerlendirmesi, ara sınav ve varsa diğer yarıyıl eğitim-öğretim etkinlikleri ile final veya varsa bütünleme sınav temelinde gerçekleştirilmektedir. Öğrencinin yarıyıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun ham başarı puanına katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-70 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-30 aralığında olması zorunludur. EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ için tıklayınız: http://oidb.ege.edu.tr/demo/pd/yonetmenlik/lisansustu.pdf
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Program Başkanı: Prof.Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU AKTS / DS Koordinatörü: Prof.Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU ve Yard. Doç. Dr. Burcu ARACIOĞLU İletişim Adresi: Ege Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dekanlığı Ege Üniversitesi Kampüsü 35100 Bornova İZMİR
Bölüm Olanakları
Bölüm öğrencileri Ege Üniversitesi Rektörlüğünün sunduğu her türlü sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde ve kulüp faaliyetlerinde yer alabilmektedir. Bu olanaklar ile ilgili bilgiler Ege Bilgi Paketinin Öğrenciler İçin Genel Bilgiler (http://ebys.ege.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/bilgi-ogrenciler.htm) başlığı altında yer almaktadır. Bunun yanı sıra bölümümüzde işletmecilik alanının alt dallarına yönelik olarak kurulan çeşitli kulüpler bulunmaktadır. Öğrenci ilgi alanı doğrultusunda bunlara yönelebilmektedir. Çeşitli konularda düzenlenen sempozyum, kongre ve paneller, fakültemize davet edilen konuşmacılar aracılığıyla ve öğrencilerimizin aldıkları teorik bilginin yanı sıra uygulamayı da yakından takip edebilmeleri sağlanmaktadır. Ayrıca, futbol, basketbol, voleybol vb. spor dallarında da takımlarda yer alma şansları bulunmaktadır

Program Çıktıları
1Farklı lisans derecesi almış bireylerin, pazarlama ve marka yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek ve alana ilişkin orijinal fikirler geliştirebilmek.
2Pazarlama ve marka yönetimi politikalarına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olmak.
3Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
4Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
5Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, bilgiden bilgi üretebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenme sürecini yönlendirebilmek.
6Uzman ya da uzman olmayan kişileri, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlarla düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşabilmek.
7Alanındaki yerel ve küresel eğilimlerin farkına varabilmek ve söz konusu eğilimlerden doğan fırsat ve tehditleri değerlendirebilmek.
8Uzmanlık bilgilerini uygulayarak ve uzman bilgi kaynaklarını kullanarak iş veya çalışma ortamında ortaya çıkan görevler karşısında stratejik yaklaşımlar geliştirmek.
9Alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10Alanına ilişkin yenilikleri ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilmek.
11Hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilmek, yaratıcı ve eleştiriye açık olmak ve mesleki yeterliklere sahip olmak.
12Alanının gerektirdiği hukuki bilgiye sahip olmak ve kullanabilmek.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
123456789101112
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137032014 Stratejik Marka Yönetimi Zorunlu 3 0 0 10
2 9204137032014 Stratejik Marka Yönetimi Zorunlu 3 0 0 10
3 9204137012014 Stratejik Pazarlama Yönetimi Zorunlu 3 0 0 10
4 9204137012014 Stratejik Pazarlama Yönetimi Zorunlu 3 0 0 10
5 9204137052014 Tüketici Davranışları Zorunlu 3 0 0 10
6 9204137052014 Tüketici Davranışları Zorunlu 3 0 0 10
Toplam 18 0 0 60
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137302015 E-Pazarlama Zorunlu 3 0 0 7
2 9204137302015 E-Pazarlama Zorunlu 3 0 0 7
3 9204137262015 Hizmet Pazarlaması Zorunlu 3 0 0 8
4 9204137262015 Hizmet Pazarlaması Zorunlu 3 0 0 8
5 İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG2 İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG2 Seçmeli - - - 7
6 İşl.Pzr.Yön.2 İşletme Pazarl ve Mark Yeni2 Seçmeli - - - 7
7 9204137282015 Küresel Pazarlama Zorunlu 3 0 0 8
8 9204137282015 Küresel Pazarlama Zorunlu 3 0 0 8
Toplam 21 0 0 60
 
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137352016 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) Zorunlu 3 0 0 5
2 9204137252014 Dönem Projesi Zorunlu 0 0 0 15
3 9204137252014 Dönem Projesi Zorunlu 0 0 0 15
4 İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG3 İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG3 Seçmeli - - - 10
5 Pzr.Mar.Yön.3 İşletmePaz ve Mark Yön Yeni3 Seçmeli - - - 10
6 9204137072014 Pazarlamada İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 9 0 0 60
 
İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG2
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137082014 Marka Yönetiminde Araştırma-Ölçümleme Seçmeli 3 0 0 7
2 9204137102014 Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
3 9204137122014 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
4 9204137142014 Marka Hukuku Seçmeli 3 0 0 7
5 9204137162014 Halkla İlişkiler ve Marka Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
6 9204137182014 Sosyal Medya Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
7 9204137202014 Marka Finansı Seçmeli 3 0 0 7
8 9204137222014 Liderlik Analizleri ve Takım Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
9 9204137242014 Tüketim Kültürü ve Marka Seçmeli 3 0 0 7
İşletme Pazarl ve Mark Yeni2
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137082014 Marka Yönetiminde Araştırma-Ölçümleme Seçmeli 3 0 0 7
2 9204137102014 Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
3 9204137122014 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
4 9204137142014 Marka Hukuku Seçmeli 3 0 0 7
5 9204137182014 Sosyal Medya Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
6 9204137202014 Marka Finansı Seçmeli 3 0 0 7
7 9204137222014 Liderlik Analizleri ve Takım Yönetimi Seçmeli 3 0 0 7
8 9204137242014 Tüketim Kültürü ve Marka Seçmeli 3 0 0 7
9 9204137322015 Halkla İlişkiler Seçmeli 3 0 0 7
İŞL.İ.Ö.TEZSİZ.SDG3
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137092014 Reklamcılık ve Marka Yönetimi Seçmeli 3 0 0 5
2 9204137112014 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Seçmeli 3 0 0 5
3 9204137132014 Perakendecilikte Pazarlama ve Marka Yönetimi Seçmeli 3 0 0 5
4 9204137152014 Endüstriyel Pazarlama ve Marka Yönetimi Seçmeli 3 0 0 5
5 9204137172014 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Seçmeli 3 0 0 5
6 9204137192014 Stratejik Marka Yönetimi Uygulamaları Seçmeli 3 0 0 5
7 9204137212014 Kişisel Satış Teknikleri Seçmeli 3 0 0 5
8 9204137232014 Proje Yönetimi Seçmeli 3 0 0 5
9 9204137292015 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli 3 0 0 5
İşletmePaz ve Mark Yön Yeni3
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9204137172014 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Seçmeli 3 0 0 5
2 9204137192014 Stratejik Marka Yönetimi Uygulamaları Seçmeli 3 0 0 5
3 9204137212014 Kişisel Satış Teknikleri Seçmeli 3 0 0 5
4 9204137232014 Proje Yönetimi Seçmeli 3 0 0 5
5 9204137272015 Reklamcılık Seçmeli 3 0 0 5
6 9204137292015 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli 3 0 0 5
7 9204137312015 Perakendecilik Seçmeli 3 0 0 5
8 9204137332015 Endüstriyel Pazarlama Seçmeli 3 0 0 5
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr