Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1959001092010MATEMATİK-IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; genel matematik bilgisini kullanarak iş yaşantılarında karşılaştıkları problemlere somut ve hızlı çözüm üretmek, her türlü karar ve çözüm aşamasında farklı açılardan değerlendirme yaparak en iyi sonuca ulaşmak, en düşük maliyetle en karlı seçimi yapabilmesini sağlamak ve matematiksel işlemleri kullanımını yaygınlaştırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Hanife AKSU
Öğrenme Çıktıları
1Temel matematik bilgilerini anlama ve alanıyla ilişkili olarak kullanma
2Matematik bilgilerini sonuca ulaşma ve diğer amaçlarla kullanabilme
3Elde edilen sonuçları yorumlayabilme
4Alanıyla ilgili temel problemleri standart matematiksel teknikler kullanarak çözebilme
5Matematiksel hesaplamalar için bilgisayar programlarını kullanabilme
6Matematiksel hesaplama araçlarını kullanabilme
7Matematiğin uygulama alanlarında kullanılabilmesi
8Pratik düşünme ve hızlı karar verme yetisini geliştirmek
9Karşılaşılabilecek bütün durumları analiz etmek
10Kaynak maliyeti minimum yaparak karı maksimize etmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiğin,teknik program için önemini kavratarak,öğrencinin kendi program için özellikle iyi bilmesi gereken konuların altını çizip,bu konularla ilgili mesleki uygulamalar yapmak .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar, sayılar ve dört işlemRehberli Problem Çözümü
2Tamsayılar, Rasyonel Sayılar, Ondalıklı Sayılar ve Taban AritmetiğiRehberli Problem Çözümü
3Üslü sayılar, üslü denklemlerRehberli Problem Çözümü
4Köklü sayılar, köklü denklemlerRehberli Problem Çözümü
5Birinci dereceden denklemlerRehberli Problem Çözümü
6İkinci dereceden denklemlerRehberli Problem Çözümü
7Asal sayı, asal çarpanlara ayırma, ebob-ekok, optimizasyonRehberli Problem Çözümü
8Arasınav
9Özdeşlikler ve Binom açılımıRehberli Problem Çözümü
10Çarpanlara ayırmaRehberli Problem Çözümü
11Oran-OrantıRehberli Problem Çözümü
12Aritmetik ve Geometrik ortalamaRehberli Problem Çözümü
13Fonksiyonlar ve dört işlemRehberli Problem Çözümü
14Doğrusal fonksiyonların ve parabollerin grafiğiRehberli Problem Çözümü
15Final sınavına hazırlıkRehberli Problem Çözümü
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sinan Çevik - Engin Bozacı, Genel Matematik 1 -MYO'lar İçin Matematik ve Çözümleri, Nobel Yayınevi, Ekim 2009 Mahmut Kartal - Zafer Kartal - Yalçın Karagöz, Temel Matematik Cilt 1, Nobel Yayınevi, Kasım 2009 Hüseyin HALİLOV, Alemdar HASANOĞLU, Mehmet CAN , Yüksek Matematik Tek Değişkenli Fonksiyonlar Analizi, Literatür Yayınları, 2002 Matematik Ders Notları Matematik Dünyası Dergisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12  3      
ÖÇ2 1        
ÖÇ3         1
ÖÇ4231       
ÖÇ5          
ÖÇ6   3      
ÖÇ7   3      
ÖÇ8         3
ÖÇ9         3
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr