Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1959001112009SAYISAL ELEKTRONİKZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, sayı sistemlerini ve dönüşümlerini öğrenmesini, lojik kapılarını kullanarak ve karnaugh haritaları ve boolean kuralları ile tasarım yapabilmesini, kodlayıcı, kod çözücü ve aritmetik devrelerin uygulamasını öğrenebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ast.Prof.Dr..Mustafa Berkant SELEK
Öğrenme Çıktıları
1Sayı sistemlerini ve dört işlemini kavrayabilme.
2Sayı sistemlerinin birbirine çevrilmelerini gerçekleştirebilme.
3Kodlar ve kod çevirmelerini gerçekleştirebilme.
4Lojik devre ve entegrelerini anlayabilme.
5Lojik kapı çeşitlerini ve doğruluk tablolarını kavrayabilme.
6Lojik diyagramların tasarımlarını gerçekleştirebilme.
7Boolean kuralları ve teoremlerini anlayabilme.
8Karnaugh haritaları uygulamalarını gerçekleştirebilme
9Kodlayıcı devre tasarımlarını gerçekleştirebilme ve Kod çözücü devrelerinin çalışmasını anlayabilme.
10Aritmetik devrelerin uygulamalarını kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri ve kodlar. Lojik devre ve entegreleri. Lojik kapılarla tasarım. Boolean matematiği ve Karnaugh haritaları. Kodlayıcılar ve kod çözücüler. Aritmetik devreler ve entegreleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sayı sistemleriRehberli problem çözümü
2Sayı sistemlerinin birbirine çevrilmesi Rehberli problem çözümü
3Kodlar ve kod çevirmeleri
4Lojik entegre mantığı
5Lojik kapı çeşitleri, doğruluk tabloları Rehberli problem çözümü
6Lojik diyagramların tasarımları Rehberli problem çözümü
7Boolean Matematiği Rehberli problem çözümü
8Ara Sınav
9Karnaugh haritaları
10Karnaugh haritaları ile lojik devre tasarımı Rehberli problem çözümü
11Kodlayıcı devreleri Rehberli problem çözümü
12Kod çözücü devreleri Rehberli problem çözümü
13Aritmetik devreler Rehberli problem çözümü
14Aritmetik devreler
15Uygulama sınavı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: Morris Mano, Sayısal Tasarım,(2000). Engin Tekin, Metin Bereket, Dijital Elektronik (2004) Mustafa Engin, Dilşat Engin, Sayısal Elektronik Ders notu,(2005). DERS ARAÇLARI: Laboratuvar deney gereçleri, Bilimsel hesap makinesi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Rehberli Problem Çözümü428
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr