Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1959002012009SAYISAL HABERLEŞMEZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin, Sayısal Haberleşme kavramları hakkında bilgileri edinmesi. PAM, PWM, PPM, PCM vb. modülasyon çeşitlerini kavraması. ASK, PSK, FSK gibi sayısal modülasyonların ve hata olasılığı ile ilişkilendirilmesini kavrayabilme. Sayısal haberleşme devrelerinin çalışma ilkelerini kavrayabilme ve kullanabilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst.Prof.Dr. Mustafa Berkant SELEK
Öğrenme Çıktıları
1Sayısal bir haberleşme sistemini gereklilik ve performans yönünden analog iletişim sistemleri ile kıyaslayabilme.
2Sürekli işaretlerin, sayısal işarete çevrilmesinde kullanabilecek her yöntemde örnekleme işleminin gerekliliğini anlayabilme.
3PAM, PWM, PPM, PCM ve Delta modülasyonları ve de-modülasyon ilkelerini kavrayabilme ve yorumlayabilme.
4Sayısal haberleşmede zaman paylaşımlı çoklama ve frekans paylaşımlı çoklama tekniklerini kavrayabilme.
5ASK, FSK, PSK modülasyonları ve bunarlın çoklu (M-ary) formlarını anlayabilme ve tasarlayabilme.
6Tasarlanmış bir sistemde hata olasılığını hesaplayabilme ve farklı sayısal sistemleri karşılaştırıp yorumlayabilme.
7Sayısal bir haberleşme sistemini uygulayabilme becerisini kazandırma.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sayısal Haberleşme sistemlerini tanımlar. Elektronik Haberleşme sistemlerinin hata olasılığı ile ilişkisini açıklar. Haberleşme Sistemlerine nasıl uygulanacağı becerilerini kazandırmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sayısal Analog sinyal kavramı
2Örnekleme Teoremi
3PAM modulasyonu
4PCM modulasyonu
5PWM PPM modulasyonu
6ASK modulasyonu
7FSK ve PSK modulasyonu
8Ara Sınav
9M-ary modulasyonlar
10Hata olasılığı ve hata oranı
11Yerleşim tabloları ve hata olasılığı ilişkisi
12Sayısal haberleşme devrelerinin tasarlanması
13Genel teorik tekrar
14Uygulama Hazırlığı
15Laboratuarda uygulamaların değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: Wayne Tomasi, Elektronik İletişim Teknikleri (1997). A.Kayran, E. Panayırcı, Ü. Aygülü., Sayısal Haberleşme. A. Bruce Carlson, Communication Systems(1986) Simon Haykin, an Introduction to Anolog and Dijital Communications, (1989). DERS ARAÇLARI: Laboratuvar deney gereçleri, Bilimsel hesap makinesi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr