Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
4111002082010MESLEKİ YABANCI DİL IIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı konfeksiyon departmanları ile ilgili İngilizce terimlerinin detaylı olarak öğrenilmesi, sahne sanatları hakkında teknik terimlerin detaylı olarak verilmesi, teknik terimleri kullanarak İngilizce’den Türkçe’ye, Türkçe’den İngilizce tercümelerin yapılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Gülşah Pamuk
Öğrenme Çıktıları
1İngilizcede mesleki konularda iletişim kurabilmek
2Mesleki kavram ve tanımları kullanmak
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mesleki konularda yazılı ve sözlü iletişim kurma, konfeksiyondaki iş akışında yer alan tüm bölümlerle ilgili teknik terimleri öğrenme, ilgili konular hakkında İngilizce’den Türkçe’ye, Türkçe’den İngilizce’ye tercüme yapma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mesleki konularda yazılı ve sözlü iletişim kurma
2Mesleki konularda yazılı ve sözlü iletişim kurma
3Kalıp hazırlama teknik terimleri
4Kalıp hazırlama teknik terimleri
5Kalıp parçaları
6Kalıp ana malzemeleri
7Kalıp yardımcı malzemeleri
8Kalıp yardımcı malzemeleri
9ARA SINAV
10Ölçü tabloları
11Konfeksiyonda iş akışı
12numune departmanı
13planlama departmanı - kesim departmanı
14dikim departmanı
15kalite kontrol departmanı
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Horrocks A. R., Anand S. C., Teknik Tekstiller El Kitabı, The Textile Institute, Türk Tekstil Vakfı, İstanbul, Turkey. Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition, ISBN 0- 321-03423-6, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, United States, 2000. Baudot F., Modanın Yüzyılı, ISBN 975-8020-97-8, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, ISBN 0-8109-1693-2, 1987, New York, United States. Çivitçi Ş., Moda Pazarlama, ISBN 975-8784-55-2, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 2004, Ankara. Davis F., Moda Kültür ve Kimlik, ISBN 975-363-660-1, Yapı Kredi Yayınları, 2000, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ13 4   3  
ÖÇ23 5   3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr